کد خبر 10396
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳

قیمت مقاطع فولادی در بازار آهن/ ثبات نسبی بدنبال کاهش قیمت دلار

قیمت مقاطع فولادی در بازار آهن/ ثبات نسبی بدنبال کاهش قیمت دلار

اصلاح قیمت دلار از روز گذشته و کاهش آن به کانال ۶۳ هزار تومان در معاملات امروز، باعث شد تا از تب و تاب افزایش قیمت در بازار آهن و فولاد نیز کاسته شده و بسیاری از مقاطع از جمله میلگرد، تیرآهن و برخی گریدهای ورق با کاهش قیمت همراه شوند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، اصلاح قیمت دلار از روز گذشته و کاهش آن به کانال ۶۳ هزار تومان در معاملات امروز، باعث شد تا از تب و تاب افزایش قیمت در بازار آهن و فولاد نیز کاسته شده و بسیاری از مقاطع از جمله میلگرد، تیرآهن و برخی گریدهای ورق با کاهش قیمت همراه شوند.

هرچند باید احتمال داد که برخی تنش‌های سیاسی وجود داشته باشد و در روزهای آینده باید در انتظار اخباری باشیم که می‌تواند روی بازار مؤثر باشد، چراکه ایران هنوز پاسخ حملات اسرائیل را نداده است.

به گفته برخی فعالان بازار آهن، اصلاح کف قیمت تا کانال ۲۶ هزار تومان و خرید در این کانال بدن ریسک است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ شمش به عنوان مبنای قیمت‌گذاری فولاد با حباب منفی رو به رو است و عدم افزایش قیمت میلگرد به دلیل عدم‌همراه شدن شمش با افزایش‌هاست. بدون شک تولیدکنندگان شمش به دنبال تعدیل قیمت شمش خواهند بود. 

به دلیل تعطیلات پیش‌رو و و نامشخص بودن وضعیت سیاسی و اصلاح نرخ ارز، از هیجانات بازار کاسته شده اما همچنان باید منتظر خبرهای احتمالی بود.

چنانچه خبرهای منفی مخابره نشود شاهد اصلاح در قیمت‌های بالا و کف قیمت بالاتر از ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای میلگرد خواهیم بود.

وضعیت نوسانات مقاطع فولادی در بازار آهن امروز

امروز تعدادی از مبادی نرخ فروش میلگرد خود را در مقایسه با روز گذشته ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومان به ازای هر کیلو کاهش دادند و تعدادی از مبادی نیز نرخ فروش میلگرد خود را نسبت به روز گذشته ثابت نگه داشتند.

البته معدودی از مبادی نیز اقدام به افزایش محدود قیمت‌ها کردند.

قیمت متوسط میلگرد آجدار سایز ۱۴ تا ۳۲ (تحویلی درب کارخانه) امروز تقریباً به ۲۸ هزار و ۵۵۰ تومان به ازای هر کیلو رسید.

در حال حاضر، کف قیمت میلگرد آجدار در بازار در حدود ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان و سقف آن در حدود ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان به ازای هر کیلو است.

تیرآهن امروز در اکثر کارخانه‌ها با کاهش قیمت ۲۰ الی ۵۰ هزارتومانی در بخش شاخه فروشی همراه بود و بدون تغییر قیمت در بخش کیلو فروشی بود.

نرخ اعلامی برای این محصول بین ۳۲ هزار تومان برای سایز ۲۷ تا ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای سایز ۲۰ به ازای هر کیلو اعلام شد. 

 انواع ورق سیاه نیز امروز در کارخانه‌های فولاد مبارکه و کاویان در برخی ضخامت‌ها با افزایش قیمت ۱۰۰ الی ۸۰۰ تومانی همراه بود اما کارخانه اکسین کاهش قیمت ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومانی را در محصولات خود اعمال کرد.

 ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی در اکثر کارخانه‌ها با کاهش قیمت ۲۰۰ تومانی همراه بود.

 پروفیل امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما کارخانه صدرا در محصولات خود کاهش قیمت ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی را اعمال کرد.

 نبشی و ناودانی امروز در اکثر کارخانه‌ها با افزایش قیمت ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومانی همراه بود اما برخی کارخانه‌ها نیز در محصولات خود ثبات قیمت را اعمال کردند. میانگین نرخ اعلامی ناودانی به قیمت ۳۳ هزار تومان و قیمت نبشی ۳۱ هزار تومان در بازار امروز بود. 

انواع لوله (مانیسمان، داربستی، درزدار) در اکثر کارخانه‌های تولیدکننده امروز با ثبات قیمت همراه بود.


انتهای خبر/ ف

کد خبر 10396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =