کد خبر 1044
۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

فولاد ازنا در اختیار ابربدهکار بانکی

فولاد ازنا در اختیار ابربدهکار بانکی

طرح ساخت فولاد ازنا ، بزرگترین طرح صنعتی حال حاضر لرستان که به دلیل مشکلات قضایی سرمایه‌گذار راکد شده بود امروز با دستور "محمد اسلامی" معاون رییس جمهور به لرستان، تعیین تکلیف شد تا این طرح که جزو مصوبات سفر دولت به استان می باشد یک گام به افتتاح نزدیک‌تر شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، فولاد ازنا سال ۸۴ پس از سه سال از صدور مجوز اولیه، کلنگ‌زنی شد تا به گفته مسئولان وقت، با اشتغال حدود ۲ هزار نفر و ظرفیت تولید سالانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق در فاز اول و سالانه ۸۰۰ هزار تن فولاد در فاز دوم وارد چرخه فعالیت شود.

طرحی که قرار بود در دهه ۸۰ بهره‌برداری شود امروز با گذشت ۱۷ سال همچنان در حال احداث و تجهیز است و در جدیدترین اظهارات رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در تیرماه امسال، فاز اول آن حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وضعیت نامعلوم مالک بدهکار

بهمن جعفری در بازدید خبرنگاران از برخی طرح‌های صنعتی استان گفت: فولاد ازنا بزرگترین طرح صنعتی استان است که مالک آن هم‌اکنون در مراجع قضایی درگیر مسایل حقوقی است که البته مرتبط با این طرح نیستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۶۳ میلیون دلار تسهیلات به طرح فولاد ازنا پرداخت شده است ادامه داد: مالک این طرح ابربدهکار بانکی است و به همین دلیل تکلیف طرح فولاد ازنا نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

جعفری اضافه کرد: در سفر ۱۹ آذر سال گذشته رییس جمهور به استان، تمدید دوران مشارکت این طرح مصوب شده است که با اتفاقات پیش امده برای سرمایه گذار، تکلیف مشخصی برای فولاد ازنا متصور نیستیم.

سرپرست بگذارید

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی و معاون رییس جمهور در این بازدید در جریان مشکلات فولاد ازنا قرار گرفت و گفت: پیشنهاد می‌شود با توجه به مشکلات حقوقی سرمایه‌گذار، قوه‌قضاییه برای این طرح حکم سرپرستی و کفالت صادر کند تا از توقف آن جلوگیری شود.

وی افزود: با توجه به گزارش استان مبنی بر پیشرفت ۸۵ درصدی فولاد ازنا، این طرح نباید به دلیل مسایل سرمایه گذار متوقف شود بلکه باید هرچه زودتر تکمیل و راه‌اندازی شود.

۱۲ هزار میلیارد تومان ارزش روز فولاد ازنا

بختیار رازانی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان در این بازدید گفت: چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری فولاد ازنا و ارزش روز آن ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

به گفته وی مساله اصلی این طرح، مسایل حقوقی سرمایه گذار است.  این واحد در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار احداث شده است و تقریبا بیشتر از ۸۵ درصد پیشرفت دارد و در حال نصب ماشین آلات هست اما مشکلات حقوقی دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی ازنا با ۷۰۰ فرصت شغلی مستقیم صنایع انسانی، دامی، معدنی سنگبری، پتروشیمی و مواد شیمیایی دارد و از ۳۷ واحد مستقر در این منطقه، ۱۷ واحد به طور کامل فعال است.

انتهای پیام/

کد خبر 1044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =