کد خبر 10560
۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱

قیمت انواع مقاطع فولادی در آخرین روز کاری فرودین ۱۴۰۳

قیمت انواع مقاطع فولادی در آخرین روز کاری فرودین ۱۴۰۳

در آخرین روز کاری فروردین ۱۴۰۳، اکثر نرخ‌های اعلامی با ثبات قیمت همراه بود و اصلاح قیمتی برخی کارخانه‌ها خصوصا در بخش فروش میلگرد و تیرآهن ادامه دارد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۳۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ در اخرین روز کاری هفته؛ نرخ دلار با اندکی رشد مجدد به کانال ۶۶ هزار تومان صعود کرد و هم اکنون با قیمت ۶۶ هزار و ۵۰ تومان در حال معامله است. 

در بازار آهن نیز شروع امروز در شرایطی بود که اکثر نرخ‌های اعلامی با ثبات قیمت همراه بود و اصلاح قیمتی برخی کارخانه‌ها خصوصا در بخش فروش میلگرد و تیرآهن ادامه دارد. 

در معاملات دیروز نیز اصلاح قیمتی تا جایی ادامه داشت که حتی فروش‌های اعتباری نیز با اعمال تخفیف‌هایی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ تومان در هر کیلو همراه شد و موجب تحریک تقاضا در بازار در شرایط اشباع خرید شد. 

در این میان علاوه بر اصلاح قیمت دلار همواره شاهدیم که دولت با محدود کردن بخش بازرگانی، سهمیه بندی، اعمال فشار روی قیمت های پایه و سیاست‌های دیگر سعی در کنترل بازار فولاد دارد.

نوسانات امروز مقاطع فولادی در بازار آهن 

کف نرخ میلگرد اعلامی یدر بازار امروز در کانال ۲۶ هزار تومان و فروش ویژه حول آن ۲۶ هزار تومان تا ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان در حال عرضه است. این درحالی است به گفته برخی فعالان حتی در مواردی نرخ میلگرد برابر یا حتی پایین‌تر از نرخ میلگرد بورس است که روز گذشته عرضه شد. 

از جمله کارخانه‌هایی که امروز در بازار آزاد کاهش قیمتی اعمال کردند، میلگرد آجدار خراسان با ۱۰۰ تومان و میلگرد کلاف ذوب آهن اصفهان با ۲۰۰ تومان کاهش همراه بود. نرخ اعلامی نیز برای میلگرد ذوب آهن اصفهان تغییری نسبت به دیروز نداشت و طبق لیست زیر است:

میلگرد ۱۲        ⬅️           ۳۰۳۰۰   تومان
میلگرد ۱۴        ⬅️           ۲۹۴۰۰   تومان
میلگرد ۱۶        ⬅️           ۲۹۴۰۰   تومان
میلگرد ۱۸        ⬅️           ۲۹۱۰۰   تومان
میلگرد ۲۰        ⬅️           ۲۹۱۰۰   تومان
میلگرد ۲۲        ⬅️           ۲۹۱۰۰   تومان
میلگرد ۲۵        ⬅️           ۲۹۱۰۰   تومان
میلگرد ۲۸        ⬅️           ۲۹۱۰۰   تومان
میلگرد ۳۲        ⬅️           ۲۹۲۰۰   تومان

ادامه کاهش قیمت تیرآهن نیز با افت بین ۵۰ الی ۳۰۰ هزار تومانی در بخش شاخه‌فروشی همراه بود و سایز ۱۲ تیرآهن ذوب آهن اصفهان با قیمت ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رفت. 

در بخش فروش نبشب و ناودانی هم قیمت‌ها تغییری ندارد. 

نرخ محصولات تخت فولادی نیز از جمله ورق سیاه کارخانه‌های فولاد مبارکه، کا.یان، اهواز و سبا و همچنین انواع ورق پوشش‌دار تغییر خاصی نداشته است. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =