کد خبر 1057
۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

اشتغال 500 نفر در پروژه فولاد بیجار

اشتغال 500 نفر در پروژه فولاد بیجار

معاون نظارت وبازرسی فولاد کردستان از پیشرفت 13درصدی پروژه فولاد در بیجار خبرداد و گفت: این پروژه قابلیت 500 نفر اشتغال‌زایی دارد.

به گزارش آهن‌نیوز، محمدابراهیم صبائی معاون فنی ونظارت طرح های فولاد کردستان طی نشست خبری که با اصحاب رسانه بیجار برگزار کرد اظهار داشت: پروژه فولاد بیجار که محصول آن آهن‌اسفنجی است. پروژه‌ای چالاک است که درآمدزایی و جهش اقتصادی بالایی دارد.

وی افزود: مجتمع فولاد کردستان دو پروژه فولاد را در دو شهرستان بیجار و قروه برنامه‌ریزی کرده و در حال اجرای آن است.

معاون فنی ونظارت طرح  افزود: این پروژه در بیجار با 13درصد پیشرفت فیزیکی در دیار گروس در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط موجود در سال 1403 با اشتغالزایی مستقیم 500 نفری به بهره‌برداری برسد.

این مسئول در خصوص میزان سرمایه اولیه پروژه  گفت : این پروژه با چهار هزار میلیارد تومان سرمایه مستقیم طرح‌ریزی  شده و در حال اجراست.

صبائی ادامه داد: در حال حاضر سه پیمانکار بومی استان در پروژه، با 95 درصد نیرو انسانی بومی استان و بیش از 70 درصد نیرو بومی شهرستان بیجار در حال فعالیت است.

وی در خصوص چگونگی تأمین برق و آب پروژه فولاد گفت: آب پروژه از تصفیه‌خانه بیجار گرفته می‌شود و تأمین برق پروژه به‌عنوان مهم‌ترین معضل پروژه باید مرتفع خواهد شد.

این مسئول تامین برق پروژه را مسئله مهمی خواند گفت: باتوجه به مقدار برق مورد نیاز برای تولیدآهن اسفنجی و ناتوانی برق شهرستان در تامین این مقدار طرح مطالعاتی مرتفع کردن معضل برق پروژه در دست اقدام است.

انتهای پیام/

کد خبر 1057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =