کد خبر 1061
۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

توافق بر سر قیمت‌گذاری سنگ‌آهن

توافق بر سر قیمت‌گذاری سنگ‌آهن

جلسه کمیته مدیریت بازار وزارت صمت با انجمن سنگ آهن ایران و شرکت‌های معدنی بزرگ در روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، جلسه کمیته مدیریت بازار وزارت صمت با انجمن سنگ آهن ایران و شرکت‌های معدنی بزرگ جهت بازنگری فرمول قیمت‌گذاری سنگ آهن در بورس کالا در دستور کار جلسه چهارشنبه هفته جاری کمیته مدیریت بازار وزارت صمت قرار گرفت.

در همین حال، مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ آهن ایران، در خصوص این جلسه و محورهای آن، گفت: نظر انجمن سنگ آهن برای جلسه پیش‌رو این است که این انجمن، همچنین انجمن فولاد و مابقی تشکل‌های صنفی زنجیره فولاد بتوانند با توافق همه جانبه، قیمت را تعیین کنند.

وی افزود: تلاش‌ها بر سر خارج شدن بازار از وضعیت گذشته است تا بتوانیم قیمت را در یک همنشینی از این اتاق فکر خارج کنیم.

اکبریان درباره نتیجه‌نهایی جلسه فردا نیز اظهار امیدواری کرد و اظهار داشت: پیشنهاد مکتوب انجمن سنگ آهن برای جلسه فردا تحویل داده شده است. البته امیدواریم که ماحصل این جلسه، رسیدن به همان پیشنهاد مشترک و توافق فولادی‌ها با معدنی‌ها باشد تا همه بتوانند از آن دفاع کنند.

جلسه کمیته مدیریت بازار وزارت صمت با انجمن سنگ آهن ایران و شرکت‌های معدنی بزرگ در روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

بررسی مشکلات واحدهای سنگ آهنی کشور (کنسانتره، گندله، اسفنجی) و گفتگو درباره فرمول تعیین قیمت پایه محصولات سنگ آهن در بورس کالا از موضوعات این نشست خواهد بود.

کمیته مدیریت بازار هفته گذشته با دستور کار بررسی فرمول قیمت‌گذاری محصولات فولادی در بورس کالا و با حضور رئیس کمیته تنظیم بازار وزارت صمت، مسئولان ایمیدرو، هیات مدیره بورس کالا، اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد، اعضای انجمن تولیدکنندگان نورد ایران در وزارت صمت برگزار و قرار شد تصمیم نهایی با بررسی دیدگاه‌های مختلف اعضای انجمن‌ها و تشکل‌های زنجیره فولاد در نشست بعدی اتخاذ شود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =