کد خبر 1068
۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

فساد نه؛ بگویید تخلف!

فساد نه؛ بگویید تخلف!

مدیرعامل سازمان حسابرسی توضیحاتی را درمورد پرونده فولاد ارائه و تاکید کرد که فساد ۹۲ هزار میلیاردی مطلقا وجود ندارد و این موضوع تحت عنوان تخلف است و باید رسیدگی شود.

به گزارش آهن‌نیوز، موسی بزرگ در نشست با خبرنگاران در مورد حواشی ایجاد شده در مورد پرونده فولاد مبارکه، گفت: در مورد این موضوع سازمان حسابرسی نباید پاسخگو باشد. بلکه پاسخگویی آن بر عهده تحقیق و تفحص مجلس است و سازمان حسابرسی فقط حسابرس این شرکت بوده است.

وی ادامه داد: این عدد جمع‌پذیر نیست مثل اینکه بخواهیم طلب و بدهی‌ را با هم جمع کنیم و اصلاً معنی نمی‌دهد.

مدیرعامل سازمان حسابرسی با تأکید بر اینکه ۹۲ هزار میلیارد تومان از دید بازرس قانونی تخلف نیست، اظهار کرد: عدد اصلی ۵۲ هزار میلیارد تومان است و دلیل آن هم تفاوت قیمت مصوب با قیمت بازار است. حسابرسی با قیمت بازار محاسبه نمی‌شود.

بزرگ اصل ادامه داد: در واقع تخلفی رخ نداده، بلکه رانت رخ داده است. هر جایی که قیمت مصوب وجود دارد رانت ایجاد می‌شود. مانند خودروسازی‌ها، بازرس نمی‌تواند ارزیابی کند. چیزی که فروخته شده در همان راه مصرف شده است یا خیر؟

وی با اشاره به گزارش مجلس گفت: برخی از مطالب ذکر شده در گزارش مجلس به نقل از گزارش سازمان حسابرسی بوده است. فروش به شرکت‌های زیرمجموعه تخلف نیست یا تخصیص بودجه مسئولیت اجتماعی به باشگاه فولاد مبارکه ذاتا تخلف نیست.

وی با تاکید بر اینکه فساد ۹۲ هزار میلیارد تومانی مطلقاً وجود ندارد عنوان کرد: گزارش مجلس هم حرفی از فساد نزده، بلکه صحبت از تخلف است.

به گفته وی اینکه شرکت فولاد ۸۰۰ میلیارد تومان سود سهامدار حقوقی را پرداخت نکرده است تخلف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه چه عددی فساد است هنوز مشخص نیست و مرجع قضایی باید به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =