کد خبر 1077
۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

تحلیل روزانه بازار آهن داخلی/ سکونِ خرید و فروش

تحلیل روزانه بازار آهن داخلی/ سکونِ خرید و فروش

بازار داخلی آهن و فولاد از ثبات قیمت‌ها در عمده مبادی فروش حکایت داشت اگرچه نوسانات جزئی که عموماً کاهشی بود باعث شد خرید و فروش مشهودی در بازار نباشد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بازار آهن و فولاد همچنان آرام و ساکن در انتظار نتایج برجام بلاتکیف مانده است و بازار جهانی هم به این رکود بیشتر دامن می‌زند به طوری که به اعتقاد برخی کارشناسان تداوم چنین اوضاعی به رکود بازار و کاهش نرخ آهن در شش ماه دوم سال نیز منجر خواهد شد.

با نزدیک شدن به پایان هفته شاهد ثبات و سکوت نسبی، برخی نوسانات جزئی و معاملات توافقی در بازار آهن و فولاد داخلی بودیم که عمدتاً در همه حوزه‌ها و زیر مجموعه‌ها جریان داشت.

در ادامه به بررسی بازارهای فعال در عرصه آهن و فولاد پرداخته شده است.

بازار آهن

امروز در حالی که نرخ دلار با ۲۰۰ تومان افزایش به ۲۹ هزار ۸۰۰ تومان رسید اکثر مبادی فروش بازار آهن ثبات قیمت داشتند.

انواع ورق‌های سرد و گرم نیز غالبا ثابت اعلام شدند به طوری که نرخ ورق سیاه و انواع آن تغییر قیمت نداشت و تنها کارخانه اکسین ۱۰۰ تومان قیمت محصولات خود را کاهش داد، 

قیمت ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی نیز در اکثر مبادی فروش تغییر قیمت نداشت.

امروز قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش ثابت بود، اما برخی شرکت‌ها ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند.

در بخش‌های نبشی، ناودانی و پروفیل تا این لحظه تمامی مبادی فروش با ثبات قیمت محصولاتشان را به فروش رساندند. همچنین قیمت روز قوطی و پروفیل و انواع لوله‌های گازی، صنعتی و ... نیز به تبعیت از فضای کلی بازار بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

نرخ تیرآهن کیلویی ثابت است و در برخی شاخه‌های سنگین ذوبی شاهد اصلاحات افزایشی قیمت‌ها هستیم، طوری‌که شاخه‌های پرفروش تیرآهن ذوب آهن اصفهان و فولاد یزد با ۱۰ الی ۲۰ هزار تومان افزایش قیمت اعلام شد.

اغلب فروشندگان نیز امروز نرخ محصولات خود را ثابت نگه داشتند.

بازار بورس

شاخص کل این بازار در زمان بسته شدن معاملات امروز یک هزار و ۸۴۰ واحد کاهش داشت و به یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۳۷۷ واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن تا پایان معاملات یک هزار و ۱۲۰ واحد افزایش یافت و در ارتفاع ۴۱۱ هزار و ۸۹۷ واحدی قرار گرفت.

شاخص فلزات اساسی با افت ۴ هزار و ۶۶۱  واحدی، رقم یک میلیون و ۵ هزار و ۲۲۵ واحد را نشان داد.

در عین حال نمادهای «شپدیس»، «فملی»، «فولاد»، «کگل»، «تاپیکو»، «شبندر» و «شستا» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند.

علاوه بر این، نمادهای « شفارس»، «فسازان»، «قنیشا»، «حپترو» و «بالبر» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «کبافق»، «فنوال»، «مداران»، «فنورد» و «کویر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

بورس کالا

امروز چهارشنبه ۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، در تالارصنعتی بورس کالا، ۴۵۴ هزار و ۱۷۱ تن محصول فولادی در تالارصنعتی معامله شد که این سبد شامل  میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی است.

در همین حال، امروز ۳۹۲ هزار و ۵۴۹ تن میلگرد با قیمت پایه ۱۴۰ هزار و ۵۲۹ ریال در بورس کالا عرضه شد که حجم عرضه این محصول نسبت به هفته اخیر افزایش ۸٫۶ درصدی داشته است.

همچنین، برای ۴۰ هزار و ۶۴۳ تن تیر آهن قیمت پایه ۱۵۴ هزار و ۱۴۱ ریال در نظر گرفته شده است براین اساس قیمت پایه این محصول نسبت به هفته گذشته کاهش ۰٫۶ درصدی یافته است.

علاوه براین، ۶ هزار و ۵۲۵ تن  ناودانی با افزایش ۵٫۲ درصدی حجم عرضه  روبروشد که قیمت پایه آن ۱۵۳ هزار و ۶۴۴ ریال است .

بر این اساس، نبشی باحجم عرضه ۱۴ هزار و ۴۵۴ تن  و قیمت پایه ۱۴۵ هزار و ۹۲۵ ریال عرضه شد درضمن کشف قبلی این محصول ۲٫۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

پایان پیام/ف

کد خبر 1077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =