کد خبر 10833
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸

پیش‌بینی غیرمنتظره یک نشریه آمریکایی: چین و روسیه تا پایان این دهه وارد جنگ می‌شوند!

پیش‌بینی غیرمنتظره یک نشریه آمریکایی: چین و روسیه تا پایان این دهه وارد جنگ می‌شوند!

خطر فزاینده جنگ بین روسیه و چین مهمترین چالش برای ثبات جهانی در این دهه است. در واقع، تا پایان دهه ۲۰۲۰، یک درگیری مسلحانه بین دو کشور بر سر ادعاهای وقیحانه ارضی چین علیه روسیه، یک احتمال قابل توجه به نظر می‌رسد.

به گزارش آهن‌نیوز، به نوشته وبسایت تحلیلی ۱۹۴۵، خطر فزاینده جنگ بین روسیه و چین مهمترین چالش برای ثبات جهانی در این دهه است. در واقع، تا پایان دهه ۲۰۲۰، یک درگیری مسلحانه بین دو کشور بر سر ادعاهای وقیحانه ارضی چین علیه روسیه، یک احتمال قابل توجه به نظر می‌رسد.

برای مدتی شراکت «بدون محدودیت» بین مسکو و پکن و در پی جنگ اوکراین و روابط تجاری و نظامی-امنیتی رو به رشد بین آن‌ها را نادیده بگیرید.

همچنین دوستی شخصی دیرینه بین ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ و همسویی ایدئولوژیک و ژئواستراتژیک عمدتاً مصلحت‌آمیز آن‌ها در برابر قدرت و نفوذ مستمر آمریکا در امور جهانی را کنار بگذارید.ا

عتقاد بر این که اکنون زمان چین برای از بازیافتن جایگاه تاریخی و مقدس خود به عنوان «پادشاهی آسمانی»، حاکم آسیای شرقی است، تضمین می‌کند که افزایش فشار ارضی علیه همه همسایگان، اکنون قابل پیش‌بینی‌ترین و تسلیم ناپذیرترین عنصر در سیاست خارجی معاصر چین است.

انتهای پیام/ م

کد خبر 10833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    0 0
    هورا!هرچه روسیه خردتروناتوانتر،جهان رهاتروآسوده تر!