کد خبر 10892
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵

یک چهره گمنام و ناشناس برای اهالی ورزش، مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان شد!

یک چهره گمنام و ناشناس برای اهالی ورزش، مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان شد!

در حالی که کشورهای عربی و شرق آسیا با استفاده از دانش روز مدیریت با سرعت به سمت جبران شکاف بین فوتبال خود با کشورهای اروپایی هستند، در لیگ ایران یک مدیر مالی و پروژه‌های اقتصادی و صنعتی بدون یکروز سابقه در این رشته و حتی علاقه به تماشای فوتبال را به مدیرعاملی سپاهان گمارده اند.

به گزارش آهن‌نیوز؛ از اصفهان خبر می‌رسد فردی به نام مهدی آذربایجانی متولد سال ۶۰ که اکنون معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز است، به جای منوچهر نیکفر که ماهها از کنار رفتنش می‌گذرد مدیرعامل باشگاه سپاهان شده است. هر دو عکس فوق نیز مربوط به همین شخص در دو بازه زمانی مختلف است که البته اکنون در سایت های خبری از عکس با محاسن استفاده می‌شود.

آذربایجانی، سومین مدیرعامل زردپوشان طی چندماه اخیر است که بعداز برکناری محمدرضا ساکت و سپس کناره‌گیری نیکفر بعداز شکست‌های پیاپی، سکان هدایت چنین باشگاه بزرگی را که زیر نظر کارخانه فولاد مبارکه اداره می‌شود، برعهده گرفته است. 

وی طبق ادعای درج شده در صفحه اجتماعی خودش؛ دانش‌آموخته دکتری سیاست‌گذاری عمومی دانشگاه علم و صنعت ایران است و گویا سابقه عضویت در هیأت مدیره سازمان ورزشی شهرداری اصفهان و عضویت در هیئت مدیره شرکت توسعه سیاحتی سپاهان و دبیری شورای شهر اصفهان را در کارنامه دارد که هیچکدام به تیم‌داری حرفه‌ای در فوتبال آنهم تیمی در سطح سپاهان مربوط نمی‌شود!

مشخص نیست چه مقام مافوق یا قدرتی، آذربایجانی ۴۲ساله را به صندلی مدیرعاملی تیمی که روزگاری قدرت برتر فوتبال ایران در کنار استقلال و پرسپولیس بود، رسانده است اما این فرد که با اضافه وزن شدید هم مواجه است، خودش اعتراف کرده که حضورش برای تماشای یک مسابقه فوتبال در فولاد آره‌نای اهواز ، کار و جایی متفاوت برای او بوده است.

بنابراین مدیرعامل سپاهان حتی در حد تماشا هم فوتبال و لیگ برتر آن را دنبال نمی‌کرده و اکنون به چنین سمتی گمارده شده است که واقعا جای تاسف دارد و قطعا هیات مدیره باشگاه سپاهان و مدیریت کارخانه فولاد مبارکه باید پاسخگوی این انتخاب ضعیف و عواقب آن در تبمی که مدتهاست با مخارج سنگین با کسب جام بیگانه شده، باشند. 

باید امیدوار بود که با وجود ناشی بودن این مدیر در مسایل فنی و نقل و انتقالات و دانش مدیریت روز فوتبال شامل بازاریابی و حق پخش و تبلیغات محیطی و اسپانسرینگ و غیره؛ حداقل با توجه به گرایش مالی‌اش بتواند از ریخت و پاش های عظیم در مجموعه سپاهان جلوگیری کند و اتلاف منابع ملی و بودجه‌های هنگفت برای خریدهای بنجل خارجی را به انتها برساند.

کاری که سال‌ها توسط ساکت و مدیران مختلف سپاهان به آن دامن زده شد و سالانه به شیوه‌های مختلف میلیاردها تومان ضرر و زیان مالی به بیت المال وارد کرد. مخارج غیرضرور و حاتم بخشی از جیب شرکت دولتی و سهامداران، و شائبه جدی فساد و احکام مختلف علیه مدیرعاملی که هنوز در چرخه فوتبال کشور ، پست عضویت هیات رئیسه فدراسیون فوتبال را یدک می‌کشد و باید پاسخگوی رد مال و بازگرداندن وجوه تصاحب شده عمومی باشد.

انتخاب چهره‌ای مثل آذربایجانی برای اداره تیم یا باشگاه بزرگ سپاهان، نشانگر اوج خلا و قحط الرجال در فوتبال ایران و خودداری از گزینش معدود مدیران کاربلد و متخصص در ورزش و فوتبال کشور، و نادیده گرفتن اندک مدیران تحصیلکرده و کاربلد این شغل تخصصی است که امروز صنعت مدرن فوتبال در دنیا به سمتش رفته است و در کشورهای عربی هم تربیت مدیر و آموزش چهره‌های برتر ورزش برای اداره تیم‌های شاخص را جدی گرفته‌اند.

صفحه اینستاگرام این مدیر دهه شصتی مملو از سرکشی او به پروژه های صنعتی و عمرانی و یا شرکت در جلسات بودجه و مدیریت شهری، و حرف از پل‌سازی و ترافیک و آلودگی هوا و قطار شهری و آسفالت و از این دست مسایل است و هیچ نشانی از فوتبال به جز پست آخر آن دیده نمی‌شود.

ناگهان یک قلب زرد هم به قسمت بیوی این پیج اضافه شده که شاید نشانگر علاقه به سپاهان باشد! در همین حال یک عکس با لباس کاراته نیز منتشر شده که آذربایجانی در توضیح آن اعتراف کرده که بعداز دوسال ، به تمرین کاتا مشغول شده است با اینحال عنوان مربی کاراته همچنان در عناوین این مدیر پاک نشده تا گریزی هم به ورزش زده باشد.

بهرحال از این پس، سپاهان و بودجه نجومی و مربیان خارجی و بازیکنان کهکشانی‌اش ، تحویل کسی است که تا هفته پیش اطلاعی از کیفیت مدیریت در فوتبال حرفه‌ای نداشت و دغدغه‌اش چیز دیگری بود. واقعا چرا در جمهوری اسلامی، اینگونه مدیران را از پشت میز جلسات مشکلات شهری و پروژه‌های عمرانی، درگیر موضوع و حوزه‌ای جدید می‌کنند که برای یادگیری الفبایش باید دوسال وقت صرف شود؟ و چرا مدیران ما چنین احکام و جایگاه‌هایی را می‌پذیرند و دست رد به پستی که تخصص‌اش را ندارند، نمی‌زنند؟

می‌نشینیم و دوران آموزش و کسب شهرت مهدی آذربایجانی در راس باشگاه سپاهان را هم تماشا می‌کنیم. امیدواریم وقتی این شغل را هم خوب یاد گرفت، به وزارت بهداشت یا سفارتخانه ایران در فلان کشور، و یا حتی خودروسازی و کارخانه پوشاک و شرکت ساختمان سازی منتقل نشود.

منبع: تابناک ورزشی

انتهای پیام/ م

کد خبر 10892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کورد ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    0 0
    خوب اعتراض کنید،نمیزاشتی