کد خبر 10898
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

مدیرعامل آبفای خوزستان ادعای معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد را رد کرد

فولاد خوزستان، اکسین و جهان‌آرا مستقیم از آب کارون استفاده می‌کنند!

فولاد خوزستان، اکسین و جهان‌آرا مستقیم از آب کارون استفاده می‌کنند!

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان ضمن رد اظهارات معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد درباره اینکه صنعت فولاد عمده آب مورد نیاز خود را از تصفیه پساب‌های شهرهای اطراف کارخانه‌ها تامین می‌کند، گفت: این سه مجموعه فولادی آب مورد نیاز خود را مستقیماً از رودخانه کارون می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ متاسفانه در مواجهه با بحران آب در کشور، برخی با اجحاف و بی‌انصافی انگشت خود را به سمت بخش صنعت و خصوصاً شرکت‌های بزرگ فولادی نشانه گرفتند و این بخش را عامل این بحران معرفی کردند، در حالی که سهم بخش صنعت از مصرف کل آب کشور بسیار ناچیز است و شرکت‌های بزرگ اقدامات بزرگی در زمینه صرفه جویی در مصرف آب انجام داده‌اند. این اظهاراتی بود که اخیراً وحید یعقوبی، معاون اجرایی و هماهنگی انجمن فولاد ایران مطرح کرده بود. 

یعقوبی در مورد انتقادهایی که در مورد آب‌بری صنعت فولاد وجود دارد، گفته بود: صنعت فولاد یک دهم درصد آب کشور را مصرف می کند و این میزان در معادلات آبی کشور رقم ناچیزی است. حتی اگر صنعت فولاد این میزان را مصرف نکند، در کل وضعیت آبی کشور تغییر خاصی حاصل نمی‌شود و اما نظر "صابر علیدادی"، مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار آهن‌نیوز مغایر ادعایی بود که معاون اجرایی انجمن فولاد ایران مطرح کرده است.

علیدادی با اشاره به میزان مصرف صنایع فولادی از آب گفت: فلومتر استفاده صنایع فولادی در استان خوزستان که تعداد قابل توجهی از صنایع بزرگ فولادی در آن استان فعالیت می‌کنند نشان می‌دهد که حجم قابل توجهی از آب متعارف و نه پساب‌های تصفیه‌شده توسط صنایع فولادی استان همچون فولاد خوزستان، فولاد اکسین و جهان آرا استفاده می‌شود.

وی ضمن رد اظهارات یعقوبی درباره اینکه صنعت فولاد عمده آب مورد نیاز خود را از تصفیه پساب‌های شهرهای اطراف کارخانه‌ها تامین می‌کند، گفت: این سه مجموعه فولادی آب مورد نیاز خود را مستقیماً از رودخانه کارون می‌گیرند و اینکه  پساب‌ها را خریده، سرمایه‌گذاری کرده و تصفیه‌خانه تاسیس کرده و از این آب بهره‌گیری می‌کند حداقل در استان خوزستان صدق نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

مصرف آب در تولید فولاد به صفر رسید

فولاد یزد چقدر آب می‌خورد؟

آب عمان به اصفهان می‏‌رسد؟

انتهای پیام/ م

کد خبر 10898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =