کد خبر 1114
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

تکلیف متروپل‌های تهران چه می‌شود؟ 

تکلیف متروپل‌های تهران چه می‌شود؟ 

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور می‌گوید: سامانه گزارش مردمی دادستانی کل کشور به صورت روزانه گزارش‌هایی که از سوی مردم در این سامانه بارگذاری می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهد. در خصوص ساختمان‌های ناایمن نیز گزارش‌هایی ارسال شده که بلافاصله دستورات قضایی لازم در این خصوص صادر شده است. 

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، غلام‌عباس ترکی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور با اشاره به وضعیت ساختمان‌های ناایمن تهران گفت:دادستانی کل کشور، اقدامات پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از ریزش ساختمان های ناایمن تهران را آغاز کرده و با جدیت در حال پیگیری آنها هستیم. جلسات متعددی نسبت به تعیین تکلیف ساختمان‌های ناایمن تهران با دستگاه‌های مسئول و ذیربط برگزار کرده‌ایم و این جلسات  همچنان ادامه دارد. 

ترکی تصریح کرد: بر اساس جلساتی که برگزار شده، مقرر شد سازمان مدیریت بحران مصادیق در ساختمان‌های ناایمن را به بالاترین مقام دستگاه مربوطه اعلام و ضمن اعلام اخطار مهلت مشخصی را برای رفع خطر مشخص کند. همچنین رونوشت این نامه را به معاونت دادستانی کل کشور ارسال کرده که در همین راستا دستورات قضائی لازم را صادر کنیم. این موضوع تنها به پایتخت اختصاص پیدا نمی‌کند و در تمامی شهرستان‌ها به ویژه کلان شهرها در حال پیگیری و اجرای این موضوع هستیم. 
 
معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور خاطرنشان کرد: همچنین سامانه گزارش مردمی دادستانی کل کشور نیز به صورت روزانه گزارش‌هایی که از سوی مردم در این سامانه بارگذاری می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهد. در خصوص ساختمان‌های ناایمن نیز گزارش‌هایی ارسال شده که بلافاصله دستورات قضایی لازم در این خصوص صادر شده است. 
 
وی در خصوص لیست ۱۲۹ ساختمان ناایمن تهران نیز اظهار کرد تعداد ‌های ناایمن بیشتر از این تعداد است اما همه آنها در شرایط بحرانی نیستند. این ۱۲۹ ساختمان از سوی سازمان آتش نشانی پایتخت از حیث نقص سیستم اطفای حریق به عنوان ساختمان های ناایمن اعلام شده، بنابراین این لیست ۱۲۹ ساختمان ناایمن در واقع ساختمان های ناایمن تهران نیستند بلکه ساختمان هایی هستند که از نظر سازمان  آتش نشانی نقص سیستم اطفای حریق دارند. 
 
ترکی گفت: دادستانی کل از سازمان مدیریت بحران درخواست کرده که این ۱۲۹ ساختمان را از جهت نا ایمن بودن و سطح ناایمنی مورد بررسی قرار دهند و نتیجه را رسما اعلام نمایند. آتش نشانی مرجع تشخیص ایمنی ساختمان ها نیست، زیرا تخصص لازم آن را ندارد. این سازمان می تواند در خصوص چگونگی سطح اطفای حریق یک ساختمان اظهار نظر کند و در همین راستا مکاتبات مقتضی را انجام دهد تا دستور قضایی صادر شود. ما منتظر اعلام نتیجه رسمی سازمان مدیریت بحران هستیم.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور بیان کرد: در حال حاضر باید سازمان مدیریت بحران و استانداری تهران نظر قطعی خود را نسبت به لیست ۱۲۹ ساختمان ناایمن تهران اعلام کنند، البته مهلت قانونی آنها برای این اعلام نظر به اتمام رسیده و ما امیدواریم ظرف یک ماه آینده نتیجه را اعلام کند. 

 انتهای پیام/

کد خبر 1114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =