کد خبر 1116
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

مدیرعامل فولاد ناب تبریز:

مجلس باید از بورس کالا تحقیق و تفحص کند

مجلس باید از بورس کالا تحقیق و تفحص کند

مدیرعامل فولاد ناب تبریز گفت: یک‌سری بخشنامه‌ها که پایه و مبنای مشخصی ندارد، به نحوی مانع توسعه صادرات محصولات فولادی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، کریم رحیمی، مدیرعامل فولاد ناب تبریز درباره زمزمه‌های آغاز طرح تحقیق و تفحص از بورس کالا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده معتقدم که در صورت وجود اجازه قانونی، باید تحقیق و تفحص از بورس کالا صورت گیرد.

وی در خصوص هماهنگ نبودن سازمان بورس کالا با تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی گفت: در حال حاضر هیچ حلقه‌ای از زنجیره محصولات فولادی را نمی‌یابید که از این نوع قیمت‌گذاری دستوری در بورس کالا راضی بوده باشند. این مورد نیز حاکی از عدم تعامل و همکاری سازمان بورس کالا با تشکل‌های صنفی است.

رحیمی در ادامه ضمن تایید قیمت‌گذاری دستوری در بورس کالا افزود: اکنون، در لحظه قیمت‌گذاری را کشف می‌کنند. این مورد، حداقل برای بنده نامفهوم است که مسئولان بورس کالا چه ملاک‌هایی را مدنظر قرار می‌دهند و در نهایت، چگونه محاسبات قیمتی صورت می‌پذیرد.

وی درباره اهمیت صنایع پایین دستی زنجیره محصولات فولادی نیز تصریح کرد: با این فرمول و قیمت‌گذاری، در حق صنایع پایین‌دستی اجحاف صورت می‌گیرد که موجب جلوگیری از رشد و توسعه این صنایع شده است؛ در صورتی که اشتغال‌زایی و ارزش افزوده در همین قسمت پایینی رخ می‌دهد.

مدیرعامل فولاد ناب تبریز تشریح کرد: در همین خصوص، یک‌سری بخشنامه‌ها که پایه و مبنای مشخصی ندارد، به نحوی مانع توسعه صادرات محصولات فولادی شده است.

با این اتفاقات کنونی، هیچ نتیجه مثبتی رخ نمی‌دهد و مسئولان مربوطه نیز دلایل خاص خود را برای انجام این کارها مدنظر دارند.

وی در پایان اظهار داشت که در صورت عدم ایجاد فضایی مناسب برای مشارکت تشکل‌های صنفی در تصمیم‌گیری‌ها، مشکلات نیز پابرجا می‌ماند.

انتهای پیام/

کد خبر 1116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =