کد خبر 1122
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

در نمایشگاه فولاد اصفهان چه گذشت؛

دورهمی پساکرونایی صنایع در نمایشگاه متالوژی/ جای مسئولان خالی بود!

دورهمی پساکرونایی صنایع در نمایشگاه متالوژی/ جای مسئولان خالی بود!

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در روزهای دهم تا سیزدهم شهریورماه به میزانی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در روزهای دهم تا سیزدهم شهریورماه به میزانی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد و 150 شرکت فعال در زنجیره تأمین فولاد از هشت استان کشور توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

بااین‌حال شرکت‌ها منحصر به شرکت‌های داخلی نبود و بسیاری از نمایندگان شرکت‌های بنام در عرصه‌ی جهانی و از کشورهای آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، سوئد، هند، چین و ترکیه نیز در این نمایشگاه حضور یافتند.

با قدم زدن در میان غرفه‌ها نمایان بود که تنها فعالان حوزه‌ی فولاد در این نمایشگاه حاضر نشده‌اند و سایر شرکت‌ها در زمینه‌های تولید چدن و فلزات غیرآهنی، شرکت‌های خدماتی حوزه‌ ریخته‌گری، عملیات حرارتی، آبکاری و پرداخت، متالورژی پودر، خدمات آزمایشگاهی و تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی وابسته نیز حضور داشتند.

اگرچه نمی‌توان به‌سادگی از کنار تأثیر کرونا بر میزان استقبال بازدیدکنندگان گذشت اما استقبال از نمایشگاه صنعت فولاد اصفهان که در 16 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و هشت هزار مترمربع فضای مفید برگزار شد، چشمگیر بود و شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان در این نمایشگاه چهارروزه سعی کردند علاوه بر برگزاری نشست‌های مشترک و بازدید از غرفه‌ها، در نشست‌ هم‌اندیشی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران یا انجمن سنگ‌آهن ایران و اتاق بازرگانی اصفهان نیز شرکت کنند و سطح روابط خود را ارتقا دهند.

بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز بر اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی تأکید کرد و در گفت‌وگو با تسنیم بیان داشت: صنعت فولاد در حدود هشت سال گذشته جهش خوبی داشته است و رتبه دهم را در بین تولیدکنندگان فولاد جهان داریم،  اگر تولید فولاد ایران به 40 میلیون تن برسد جایگاه هفتم را می‌توانیم در تولید فولاد کسب کنیم. به همراه این توسعه فولاد، رونق از معدن تا محصول نهایی نیز فعال می‌شود که یک نمونه آن جابه‌جایی و حمل مواد بالای 100 میلیون تن است که جدای از حمل‌ونقل‌های داخل کارخانه محسوب می‌شود.

حمیدرضا فولادگر عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نیز با حضور در این نمایشگاه بر تکمیل زنجیره‌ فولادی تأکید کرد و به خبرنگار فارس گفت: کشور ایران ظرفیت‌های معدنی بسیاری دارد که اگر به‌صورت کامل در خدمت تولید قرار گیرند، می‌توانند توسعه را در بخش‌های مختلف محقق کنند.

حمید نیرآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند که مصطفی گودرزی کارشناس و رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان نیز وی را همراهی می‌کرد، به‌ضرورت تقویت ارتباطات بین‌الملل در بازاریابی اشاره کرد و افزود: توسعه روابط همه‌جانبه با کشورهای همسایه در تمامی زمینه‌ها و به‌ویژه روابط اقتصادی و تجاری از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد که نمایشگاه فولاد اصفهان اگرچه می‌توانست با حضور مسئولان سطح بالاتری برگزار شود و در شرایط عدم وجود تحریم‌ها از شرکت‌های خارجی بیشتری میزبانی کند، بااین‌حال برگزاری آن خالی از لطف نبود و بار دیگر سبب تقویت گفتمان تولید در میان صنایع این حوزه شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =