کد خبر 1223
۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

تحلیل روزانه بازار آهن داخلی/ همچنان ضعف در تقاضا

تحلیل روزانه بازار آهن داخلی/ همچنان ضعف در تقاضا

درحالی بازار در مسیر افزایشی قرار گرفته است که برخلاف بخش عرضه، در سمت تقاضا همچنان ضعف شدید مشاهده می‌شود، بازار تاحدودی آرام است و آمار معاملات رونق چندانی نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، همانطور که از روند نوسانات بازار آهن و فولاد برمی‌آید عمده قیمت‌ها رو به بالاست که به عقیده برخی ناشی از افزایش نرخ دلار صورت گرفته است، درحالی که در چند ماه گذشته شاهد اعلام قیمت محصولات فولادی فارغ از نوسانات نرخ دلار بودیم.

درحالی بازار در مسیر افزایشی قرار گرفته است که برخلاف بخش عرضه، در سمت تقاضا همچنان ضعف شدید مشاهده می‌شود، بازار تاحدودی آرام است و آمار معاملات رونق چندانی نگرفته است.

به هرحال تحرکاتی که در کلیه بازارها مشاهده می‌شود حاصل ناکامی در احیای برجام و سیگنال‌های نگران‌کننده طرف اروپایی است. آخرین گزارش‌ها از مذاکرات برجامی حاکی از کنار گذاشته شدن رابرت مالی فرستاده ویژه جوبایدن در مذاکرات غیرمستقیم و هدف مکرر انتقاد اسرائیل، از مذاکرات هسته‌ای است.

بازار آهن

دلار در بازار آزاد، با کاهش ۳۰۰ تومانی نسبت به روز سه‌شنبه، ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان معامله می‌شود.

افزایش قیمت دوباره در بازار میلگرد, شش شرکت قیمت محصولات خود را اعلام کردند که در تمامی آن‌ها قیمت‌ها ۵۰ الی ۲۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

در بازار نبشی و ناودانی تنها شرکت فولاد ناب تبریز قیمت محصولات خود را اعلام کرده است که در تمامی محصولات ۱۰۰ و ۲۰۰ تومان افزایش داده است.

بازار تیرآهن هم مانند بازارهای دیگر افزایش داشته است, شرکت ظفر بناب ۵۰ تومان افزایش قیمت داده است.

افزایش در بازار پروفیل ادامه دارد شرکت نیکان ۴۰۰ تومان افزایش قیمت داشت. شرکت‌های دیگر قیمت خود را اعلام نکردند.

بازار بورس

شاخص کل این بازار در زمان بسته شدن معاملات امروز ۴ هزار و ۴۷ واحد افت داشت و به یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۷۹ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن تا پایان معاملات ۳۶۹ واحد کاهش یافت و در ارتفاع ۴۰۴ هزار و ۸۸۷ واحدی قرار گرفت.

شاخص فلزات اساسی با کاهش یک هزار و۹۴۸ واحدی، رقم ۹۸۶ هزار و ۹۹۶ واحد را نشان داد.

در عین حال نمادهای «فارس»، «کگل»، «وپاسار»، «مبین»، «خودرو»، «شپنا» و «وغدیر» بیشترین تاثیر را در صعودی شاخص کل داشتند.

علاوه بر این، نمادهای «دانا»، «بالبر»، «حپترو»، «حفارس»، «فپنتا»، «پلاسک» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.

همچنین نمادهای «شفا»، «وآذر»، «غمهرا»، «غاذر»، «خوساز»، «سقاین» و «خرینگ» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

بورس کالا

در تالار صنعتی بورس کالا قرار بود ۲۰۱ هزار و ۴۰۸ تن محصول فولادی مورد معامله قرار گیرد که از این حجم،  ۱۷۴ هزار و ۲۷۳ تن روی تابلوی  معاملات قرار گرفت.

در همین حال، تابلو معاملاتی بورس کالا شاهد حجم عرضه ۲ هزار و ۵۷۹ تنی نبشی بود که در نهایت یک هزار و ۲۵۴ تن آن به فروش رسید.

در ادامه تیر آهن با کاهش حجم عرضه روبرو شد و فقط ۲۱ هزار و ۸۴۶ تن روی تابلوی معاملات قرار گرفت و در نهایت به میزان ۱۹ هزار و ۴۸۱ ریال فروخته شد.

علاوه بر این، با توجه به میزان تقاضای۱۳۷ هزار و ۲۲۷ تنی میلگرد فقط ۱۴۴ هزار و ۹۴۸ تن روی تابلو مورد معامله قرار گرفت که این مقدار، ۲۰ هزار و ۲ تن از حجم عرضه اعلام شده در اطلاعیه امروز کمتر است.

همچنین ۳ هزار تن ورق سرد روی تابلو معاملات بورس کالا به طور کامل معامله شد.

پایان پیام

کد خبر 1223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =