کد خبر 1240
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

تحلیل روزانه بازار آهن داخلی/ موج نوسانات در بازار آهن

تحلیل روزانه بازار آهن داخلی/ موج نوسانات در بازار آهن

این روزها اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت‌های بازار آهن و فولاد، تحت تاثیر جو ناشی از اخبار برجامی بود که بازار ارز را دگرگون کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، مطابق هفته‌های گذشته، این روزها اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت‌ها جو ناشی از اخبار برجامی بود که بازار ارز را دگرگون کرد، از همین رو به نوسانات بازار اهن نیز منتهی شد درحالی که برخی پارمترها از جمله نرخ جهانی و میزان تقاضا، دلار نیمایی و ... آدرس ثبات قیمت‌ها را می‌دادند.

گزارش‌ها از روند مذاکرات برجام حاکی است که آمریکا به دنبال فشار جدید به ایران است و می‌خواهد با تهیه طرحی تحت عنوان «قانون تثبیت تحریم‌های ایران» مانع از دستیابی ایران به توسعه برنامه موشکی باشد. این درحالی است که طبق اظهارات رئیس جمهوری تصمیم نهایی درباره دستیابی به توافق در دست آمریکا است و هر برنامه‌ای از جمله لغو تحریم‌ها باید توأم با تضمین باشد.

در ادامه به بررسی انواع بازارهای فعال آهن و فولاد پرداخته شده است.

بازار آهن

دلار در بازار آزاد، با افزایش ۴۰۰ تومانی نسبت به روز پنجشنبه، ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود.

در بازار میلگرد اکثرا شاهد افزایش قیمت ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی هستیم و برخی نیز ثبات قیمت دارند.

در بازار نبشی و ناودانی شرکت ناب تبریز تغییر قیمت نداشت و شرکت اشتهارد نرخ محصولات نبشی خود را ۱۰۰ تومان افزایش داد.

نرخ تیرآهن کیلویی در شرکت ظفربناب ۵۰ تومان افزایش یافت، در شرکت ذوب آهن شاهد ثبات قیمت در بخش کیلویی و کاهش قیمت ۱۰ تا ۴۰ هزار تومانی نرخ اغلب شاخه‌های پرفروش هستیم.

در بازار پروفیل دو شرکت ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند و یک شرکت نیز تغییر قیمت نداشتند.

قیمت قوطی و انواع لوله‌های گازی، صنعتی و داربستی و ... پس از افزایش چشمگیری که رخ داد قیمت‌ها تقریبا به حالت ثبات بازگشته بود به عبارتی دیگر پس ازافزایش تقریبی هزار تومانی بازار پروفیل شاهد توقف نوسانات این محصول در پایان هفته بودیم.

بازار بورس

شاخص کل این بازار در زمان بسته شدن معاملات امروز ۱۱ هزار و ۱۸۳ واحد افت داشت و به یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۹۱۵ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن تا پایان معاملات ۲ هزار و ۹۸۱ واحد کاهش یافت و در ارتفاع ۴۰۱ هزار و ۹۰۸ واحدی قرار گرفت.

شاخص فلزات اساسی با افت ۸ هزار و ۴۱۱ واحدی، رقم ۹۷۸ هزار و ۵۸۴ واحد را نشان داد.

در عین حال نمادهای «فولاد»، «شپنا»، «فملی»، «شستا»، «فارس»، «شبندر» و «خودرو» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند.

علاوه بر این، نمادهای «دانا»، «وتوس»، «حپترو»، «فپنتا» و «خمحور» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وایران»، «ورنا»، «شفا»، «غمهرا» و «کاذر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

بورس کالا

امروزردر تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا قرار بود یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۷۷ تن محصول فولادی مورد معامله  قرار گیرد که از این حجم، یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۸۲۰ تن روی تابلوی  معاملات قرار گرفت.

در همین حال، از ۶۳۰ هزار تن گندله سنگ آهن روی تابلو معاملات بورس کالا با تقاضای ۶۱۶ هزار تنی، ۵۱۶ هزار تن معامله شد.

همچنین تابلو معاملاتی بورس کالا شاهد حجم عرضه ۸ هزار و ۵۵۶ تنی تیر آهن  بود که در نهایت ۵ هزار و ۸۳ تن آن به فروش رسید.

علاوه بر این، شمش بلوم با کاهش حجم عرضه روبرو شد و فقط ۱۷ هزار تن روی تابلوی معاملات قرار گرفت و در نهایت به میزان ۲ هزار تن فروخته شد.

در ادامه با توجه به میزان تقاضای۳۵۰ هزار تنی آهن اسفنجی فقط ۱۴۰ هزار تن روی تابلو مورد معامله قرار گرفت که میزان حجم معامله شده آن به ۱۲۵ هزار تن رسید.

همچنین فقط ۱۶۹ تن از حجم ۲ هزار و ۶۹۴ تنی ناودانی روی تابلو معاملات بورس کالا معامله شد، ضمن ایکه ۱۸۵ هزار تن سنگ آهن دانه بندی روی تابلوی معاملات بورس کالا قرار گرفت که این مقدار ۲۵ هزار و ۱۰۰ تن از حجم عرضه اعلام شده در اطلاعیه امروز کمتر است.

پایان پیام/

کد خبر 1240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =