کد خبر 1264
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

حل مشکل برق کارخانه فرآوری آهن جنگا در اولویت دولت

حل مشکل برق کارخانه فرآوری آهن جنگا در اولویت دولت

فرماندار جیرفت گفت: مشکل برق معادن ساردوئیه با تصویب ایجاد پست فوق توزیع برق ساردوئیه و میانچیل برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، احمد بلندنظر روز سه‌شنبه در نشست کمیته رفع موانع تولید شهرستان جیرفت گفت: پست فوق توزیع برق ساردوئیه و میانچیل برای تامین برق معادن بخش ساردوئیه و جیرفت احداث می شود.

وی اظهار داشت: ایجاد پست فوق توزیع برق ساردوییه یکی از نیازهای ضروری این بخش در راستای شکوفایی معادن این منطقه است که با قول مدیرکل برق منطقه ای استان کرمان در این نشست مصوب شد.

وی ادامه داد: پست فوق توزیع برق ساردوییه با مشارکت اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان برای رفع مشکل کمبود برق معادن و بخش ساردوئیه ایجاد می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز در ادامه این نشست به وضعیت ۲ کارخانه مس کاوان اطلس کارمانیا و کارخانه فرآوری آهن جنگا اشاره کرد و گفت: این ۲ کارخانه که می‌توانند در زمینه پیشرفت جنوب کرمان نقش مهمی ایفا کنند در حال حاضر و علیرغم سرمایه‌گذاری عظیم توسط سرمایه گذاران، با مشکل تامین برق مواجه هستند.

مسلم مروجی فرد افزود: در دولت مردمی آیت الله رییسی که توجه ویژه ای به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دارد؛ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توانسته بسیاری از موانع تولید از جمله در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی را در این منطقه رفع کرده و گام های موثری برای رفع محرومیت جنوب کرمان بردارد.

وی ادامه داد: جنوب کرمان با تکمیل و تامین زیرساخت های واحدهای صنعتی و معدنی نظیر برق و جاده به قطب صنعتی و معدنی تبدیل خواهد شد.

وی بیان داشت: در جنوب کرمان در حوزه برق علاوه بر مشکلاتی مانند مشکل این ۲ کارخانه مهم، کمبودها و مشکلات دیگری نظیر نبود روشنایی در گلزار شهدا در شهرهای مختلف این منطقه وجود دارد که می طلبد شرکت توزیع برق به این موارد نیز توجه جدی کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =