کد خبر 1315
۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

افزایش ۱۰ درصدی تولید فولاد خام

افزایش ۱۰ درصدی تولید فولاد خام

بر اساس آمار وزارت صمت از عملکرد معدنی‌ها تا پایان مرداد ماه سال جاری تولید زغال‌سنگ افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بر اساس آمار وزارت صمت از عملکرد معدنی‌ها تا پایان مرداد ماه سال جاری، بیشترین رشد تولید محصولات معدنی متعلق به زغال‌سنگ معادل ۱۹.۸ بوده است.

 بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در مجموع پنج ماهه سال جاری، کنسانتره زغال‌سنگ بیشترین افزایش تولید را داشته‌ است. در مدت مذکور سال جاری، ۸۱۷ هزار و ۱۰۰ تن کنسانتره زغال‌سنگ تولید شده است که به نسبت ۶۸۱ هزار و ۹۰۰ تن تولید شده در مجموع پنج ماه نخست سال گذشته، ۱۹.۸ درصد افزایش تولید داشته‌ است.

طی پنج ماهه ابتدایی امسال، ۱۱ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ تن فولاد خام تولید شده که نسبت به ۱۰ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۱۰۰ تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، ۹.۹ درصد افزایش یافته است.

پس از آن محصولات فولادی با رشد ۸ درصدی از ۹ میلیون و ۹۰۶ هزار تن تولیدی در مجموعه پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰، به  ۱۰ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۱۰۰ تن افزایش یافته است. تولید آلومینا نیز در مدت زمان مذکور سال جاری ۳.۴ درصد بیشتر شده و در لیست افزایش تولیدهای معدنی قرار گرفته است.

در پنج ماهه امسال، ۱۰۷ هزار و ۴۰۰ تن آلومینا تولید شده و این در حالی است که میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۳ هزار و ۸۰۰ تن ثبت شده بود.  کاتد مس در مسیر ریزش تولید  طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید کاتد مس در پنج ماهه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۲ درصد کمتر شده است. بر اساس گزارشی از ایسنا، در حالی که از ابتدای فروردین تا پایان مرداد ماه سال پیش، ۱۲۵ هزار و ۴۰۰ تن کاتد مس در کشور تولید شد اما میزان تولید آن‌ در مدت مشابه سال جاری کاهش یافته است. در پنج ماهه سال جاری، ۱۲۲ هزار و ۶۰۰ تن کاتد مس تولید شده است.

کد خبر 1315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =