کد خبر 1370
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

دستاوردهای جدید فولاد مبارکه در شش ماه نخست سال

دستاوردهای جدید فولاد مبارکه در شش ماه نخست سال

همگرایی و انسجام موجود بین شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه دستاوردهای خوبی برای صنعت فولاد کشور به ارمغان آورد؛ به‌نحوی‌که فولاد هرمزگان در ماه‌های فروردین و شهریور موفق شد دو رکورد جدید را به ثبت برساند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، با اشاره به دستاوردهای شرکت فولاد مبارکه گفت: در ناحیه آهن‌سازی با همت کارکنان، تولید گندله در شش ماه نخست سال جاری با ۵.۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳ میلیون و ۷۸۹ هزار تن و تولید آهن اسفنجی در مجموع واحدهای احیا مستقیم فولاد مبارکه و فولاد سبا نیز با ۱۹.۱ درصد رشد به ۴ میلیون و ۷۹۸ هزار تن افزایش یافت.

به گفته طیب‌نیا، مجموع تختال تولیدشده در شرکت فولاد مبارکه مجتمع فولاد سبا در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ با ۲۰.۱ درصد رشد به ۴ میلیون و ۵۵۱ هزار تن افزایش یافته و تحقق ۱۰۹ درصدی برنامه‌ها را به ثبت رسانده است.

وی در ادامه این موفقیت‌ها، از محقق شدن ۱۰۶.۲ درصد برنامه‌ها به دست کارکنان توانمند نورد گرم فولاد مبارکه و فولاد سبا خبر داد و گفت: در بازه زمانی یادشده جمع محصولات نورد شده در شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا رشد ۱۴.۹ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ داشته است؛ به‌نحوی‌که تولید ورق گرم این دو خط از ۳ میلیون و ۱۵۵ هزار تن نیمه نخست سال قبل به ۳ میلیون ۳۵۱ هزار تن در مدت مشابه سال جاری افزایش یافته است.

ثبت رکوردهای جدید در ناحیه نورد سرد

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه از موفقیت‌های به‌دست‌آمده در خطوط مختلف ناحیه نورد سرد شرکت در نیمه نخست سال جاری خبر داد و تاکید کرد: رکورد روزانه ۵.۲۱۲ تن در واحد اسیدشویی (۲۹ فروردین‌ماه)؛ رکورد روزانه تولید ۹۹۰ تن ورق گالوانیزه (۳۰ خرداد)؛ رکورد ماهانه ورق سرد در خط اصلاح ۴ به میزان ۲۰ هزار و ۷۱۶ تن (فروردین‌ماه) و رکورد ماهانه خط قلع‌اندود به میزان ۱۰ هزار و ۴۶۰ تن (شهریور ۱۴۰۱) کامل‌کننده موفقیت‌های شرکت در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ بوده است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود به تحقق اهداف گروه فولاد مبارکه در شش‌ماهه نخست سال جاری اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه همگرایی و انسجام موجود بین شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه نیز دستاوردهای خوبی برای صنعت فولاد کشور به ارمغان آورد؛ به‌نحوی‌که فولاد هرمزگان در ماه‌های فروردین و شهریور موفق شد دو رکورد جدید را به ثبت برساند.

تاکید فولاد مبارکه به رشد کیفی در کنار رشد کمی

وی افزود: در شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری با ثبت یک رکورد روزانه (فروردین‌ماه) و ۲ رکورد ماهانه میزان تولید روزانه این شرکت به ۲ هزار و ۶۹۰ تن و تولید ماهانه نیز به ۸۴ هزار و ۲۵۵ تن افزایش یافت. کارکنان شرکت فولاد امیرکبیر کاشان طی شش‌ماهه نخست سال جاری با ثبت ۳ رکورد روزانه و ماهانه در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و شهریور میزان تولید روزانه و ماهانه این شرکت را به ترتیب به یک هزار و ۲۴۶ تن، ۲۱ هزار و ۹۰۳ تن و ۲۱ هزار و ۹۲۲ تن افزایش دادند. همچنین در شرکت فولاد سنگان شاهد ثبت سه رکورد پی‌درپی روزانه در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ و عبور از مرز تولید ۱۸ هزار و ۹۶۰ تن گندله هستیم. در نهایت در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری نیز مشاهده می‌کنیم که در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ با تولید ۲۶ هزار و ۸۰۵ تن ورق گالوانیزه رکورد تولید این واحد که در مردادماه سال ۱۳۹۹ به ثبت رسیده، شکسته شده است.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه امروزه در همه حوزه‌ها، به‌ویژه صنعت فولاد که ازجمله صنایع مادر محسوب می‌گردد، بازار به‌شدت رقابتی است و نیاز به ورق‌های با کیفیت به شکل فزاینده‌ای رشد یافته، در فولاد مبارکه نیز تأکید شده است که به‌موازات رشد کمی، به رشد کیفی و تولید محصولات خاص نیز توجه ویژه داشته باشیم و این امر با افزایش کیفیت محصولات و اضافه شدن چندین محصول جدید به سبد محصولات فولاد مبارکه ازجمله ورق‌های آجدار و ارتقای کیفیت ورق‌های قلع اندود محقق شده است.

پایان پیام/

کد خبر 1370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =