کد خبر 1456
۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

تولید آهن‌اسفنجی در فولاد بافت به ۸۰ هزار تن رسید

تولید آهن‌اسفنجی در فولاد بافت به ۸۰ هزار تن رسید

مدیرعامل مجتمع فولاد بافت گفت: با تولید ۸۰۱۴۰ تن تولید آهن اسفنجی در شهریور ماه فولاد بافت رکورد تولید ماهانه خود را در طی ۴۱ ماه از آغاز بهره برداری شکست.

به گزارش آهن‌نیوز، یعقوب حاتمی مدیر مجتمع فولاد بافت و معاون بهره برداری این شرکت سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین را برای مجتمع فولادی بافت سال متفاوتی ارزیابی کرد و اظهار داشت: این شرکت تولید خود را ارتقا داده و در شهریور امسال موفق به ثبت رکورد تازه ای شده است.

وی از تولید ۸۰۱۴۰ تن آهن اسفنجی در شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: با تلاش جهادگونه فعالان این بخش، در آخرین ماه تابستان به این میزان از تولید رسیدیم که بیش از ظرفیت اسمی روش پرد است.

حاتمی ادامه داد: این مهم نشان از بلوغ کاری، مسئولیت پذیری و کار تیمی بوده و نتیجه آن غرور و سربلندی برای مجتمع فولاد بافت است..

وی با اشاره به اینکه شرکت احیا استیل فولاد بافت در راستای توسعه زنجیره فولاد در مجتمع فولاد بافت اقدام به احداث واحد احیای مستقیم شماره ۲ با تکنولوژی Pered کارخانه احیامستقیم فاز دو کرده است، گفت: ظرفیت اسمی این واحد ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال است.

مدیر مجتمع فولاد بافت عنوان داشت: قرارداد احداث کارخانه احیا مستقیم فاز دو، ۲۸ ماهه بوده، پیمانکاری پروژه را به قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) (موسسه ثارالله) سپردیم، مشاور پروژه نیز شرکت مهندسی مشاور برسو است.

حاتمی به میزان پیشرفت فیزیکی پروژه پرداخت و با بیان اینکه این پروژه تا مهرماه سال جاری، ۷۳.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: پیش بینی می شود، بهمن ماه امسال تست سرد کارخانه آغاز شود و در اردیبهشت ماه نیز به تست گرم برسیم، سپس بهره برداری کارخانه انجام می گیرد.

مدیر مجتمع فولاد بافت از ایجاد اشتغال در این کارخانه سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: در این مجتمع هم اکنون ۵۴۰ نفر بصورت تمام وقت در فاز اول و بیش از ۶۵۰ نفر از طریق مجری پروژه در اجرای فاز ۲ مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، صدها نفر نیز به صورت غیر مستقیم فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =