کد خبر 15
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان:

شرکت‌های بزرگ، بازار فولاد را به هم می‌ریزند

شرکت‌های بزرگ، بازار فولاد را به هم می‌ریزند

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با انتقاد از عملکرد برخی تولیدکنندگان فولاد در کشور، گفت: شرکت‌های بزرگ هر زمان اراده‌ کرده‌اند بازار فولاد را در جهت منافع خود دچار تلاطم کرده‌اند.

فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در گفت‌وگو با خبرنگار آهن‌نیوز در پاسخ به این پرسش که وضعیت بازار آهن کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار کرد: شرایط بازار فولاد کشور مانند ماه‌های گذشته است و اتفاق خاصی که در جهت کاهش قیمت‌ها باشد در آن روی نداده است.

وی با بیان اینکه تقاضا برای فولاد طی ماه‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته است، افزود: با توجه به برخی عوامل تاثیرگذار (مانند برجام) باید دید قرار است چه اتفاقی در این بخش روی دهد.

شرکت‌های فولادی منافع خود را مقدم بر منافع کشور می‌دانند

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به اینکه شاهد افزایش جزئی قیمت‌ها در بازار فولاد بوده‌ایم، تاکید کرد: شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فولاد عمداً بازار را به هم می‌ریزند. در واقع این شرکت‌ها هر زمان اراده کرده‌اند بازار فولاد کشور را در جهت تامین منافع خود دچار تلاطم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به‌طور معمول بازارهای اقتصادی مانند بازار فولاد باید از حوزه اقتصاد پیروی کنند، اضافه کرد:‌ چند ماه است شاهد شرایط با ثباتی در بازار مسکن هستیم و تقاضای شدیدی در این بخش وجود ندارد.
تقاضایی بیش از حدی در بازار فولاد نداشته‌ایم که بگوییم نوسانات قیمتی ناشی از آن بوده است.

پورحاجت یادآور شد: در مجموع تقاضا در بازار فولاد نسبت به نیمه نخست سال کمتر شده است و نباید افزایش قیمت داشته باشیم اما نوساناتی را در این حوزه می‌بینیم که شاید به افزایش قیمت در بخش مسکن طی آخر سال باز می‌گردد.


انتهای پیام/ پ.ف

کد خبر 15

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =