کد خبر 1514
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

ثبت‌نام 12 هزار واحد تولیدی در سامانه جامع تجارت

ثبت‌نام 12 هزار واحد تولیدی در سامانه جامع تجارت

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲ هزار واحد تولیدی و خدماتی در سامانه جامع تجارت نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: واحدهای تولیدی، توزیعی، خدماتی و انبارهای استان تا پایان مهرماه فرصت دارند نسبت به ثبت کالاهای تولیدی و انبارشده خود در گروه‌های اعلامی مبادرت کنند.

به گزارش آهن‌نیوز، جهانبخش مرادی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار واحد تولیدی و خدماتی در سامانه جامع تجارت نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: واحدهای تولیدی، توزیعی، خدماتی و انبارهای استان تا پایان مهرماه فرصت دارند نسبت به ثبت کالاهای تولیدی و انبارشده خود در گروه‌های اعلامی مبادرت کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صمت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از ابتدای آبان‌ماه با واحدهای مشمول که تاکنون در این سامانه جامع تجارت نام‌نویسی نکرده‌اند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: همه واحدهای تولیدی و انبارهای عمده چهارمحال و بختیاری که در زمینه تولید یا نگهداری کالاهای اساسی شامل برنج و چای خشک خارجی، شکر سفید و محصولاتی مانند کره حیوانی و روغن نباتی، گوشت قرمز و مرغ، لوازم یدکی خودرو، تایر، فولاد و محصولات معدنی فعالیت دارند، باید تا پایان مهرماه نسبت به نام‌نویسی در سامانه جامع تجارت اقدام و شناسه مربوطه را دریافت کنند.

مرادی اظهار داشت: انبارها و مراکز نگهداری محصولات مختلف در صورت ثبت نکردن اطلاعات خود، مرتکب قاچاق کالا و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: به دلیل اهمیت ثبت واحدها ارائه همه خدمات سازمان صمت چهارمحال و بختیاری به واحدهای صنعتی منوط به نام‌نویسی واحدها در سامانه تجارت ایران شده است و واحدهای صنعتی باید هرچه سریع‌تر نسبت به ورود به سامانه جامع تجارت و تعیین کد نقش و شناسه کالا و قیمت‌گذاری، درج قیمت و اظهار تولیداتشان اقدام کنند.

مرادی یادآور شد: سامانه جامع تجارت (سامانه یکپارچه‌سازی و نظارت بر فرآیند تجارت) با هدف یکپارچه‌سازی فرآیند تجاری، ایجاد شفافیت و نظارت بر زنجیره کلان صادرات و واردات کشور راه‌اندازی شده است و با استفاده از این سامانه، انجام مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی هدایت خواهد شد و قاچاق کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر 1514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =