کد خبر 1611
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

اشتغال پنج هزار و ۶۰۰ نفر در فولاد زرند ایرانیان

اشتغال پنج هزار و ۶۰۰ نفر در فولاد زرند ایرانیان

مدیر بازرگانی شرکت فولاد زرند ایرانیان گفت: پنج هزار و ۶۰۰ نفر در منطقه زرند به صورت مستقیم در بخش فولاد فعال هستند.

به گزارش آهن‌نیوز، مدیر بازرگانی شرکت فولاد زرند ایرانیان در نشست شورای اداری شهرستان های زرند و کوهبنان گفت: پنج هزار و ۶۰۰ نفر در منطقه زرند به صورت مستقیم در بخش فولاد فعال هستند که با احتساب نیروهای پیمانکاری به هشت هزار نفر می رسند.

امیر حسین نوریان افزود: در ایران دو کارخانه ذوب آهن و فولاد زرند ایرانیان با روش کوره بلند تولیدکننده فولاد هستند و در کل جهان ۷۰ درصد فولاد به روش کوره بلند تولید می شود.

وی اطهار داشت: خوراک ورودی برای کارخانه کک سازی کمتر از میزان نیاز ما تولید می شود و به همین علت مجبور هستیم برای جلوگیری از خاموش شدن و توقف کوره ها، میزان زیادی از مواد اولیه کک و زغال سنگ را وارد کنیم که حجم قابل توجهی از نقدینگی ما صرف همین موضوع می شود.

نوریان ادامه داد: همچنین چهار درصد حقوق و عوارض زغال و پنج درصد عوارض کک و حقوق گمرکی در زمان ترخیص باید به صورت نقد پرداخت شود که باعث شده تا در عرصه تولید فولاد دچار کمبود نقدینگی شویم.

وی با بیان اینکه در سند چشم انداز کشور باید به ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن تولید فولاد برسیم اما میزان تولید فولاد زرند و ذوب آهن اصفهان کمتر ازپنج میلیون تن تولید دارند افزود: درحالی که اکثر واحدهای فولادی با محاسبه ۹ درصد از قیمت تمام شده با سوخت برق و گاز فعالیت دارند ما با ۴۲ درصد از قیمت تمام شده با سوخت کک و زغال، توان افزایش تولید نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =