کد خبر 1617
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

کاهش ۴۷ درصدی صادرات مقاطع فولادی

کاهش ۴۷ درصدی صادرات مقاطع فولادی

کل مقاطع تخت فولادی صادر شده شش ماهه نخست امسال با کاهش ۴۷ درصدی نسبت به میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته به ۱۶۴ هزار تن رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران منتشر شده است، طی شش ماهه نخست امسال یک میلیون و ۲۵۹ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که نسبت به یک میلیون و ۳۱۳ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته و کمترین میزان افت صادرات فولادی‌ها را به خود اختصاص داده است.

پس از آن صادرات محصولات فولادی نیز ۱۲ درصد نسبت به شش ماهه سال گذشته کاهش یافته و از یک میلیون و ۶۲۰ هزار تن صادرات در نیمه نخست ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۴۲۳ هزار تن در مجموع شش ماهه ۱۴۰۱ رسیده است.

ظرف شش ماه ابتدایی امسال، دو میلیون و ۹۳۷ هزار تن شمش فولادی (شامل اسلب، بلوم و بیلت) صادر شد که به نسبت سه میلیون و ۴۹۵ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، کاهش ۱۶ درصدی را تجربه کرده است.  

در مجموع صادرات مقاطع تخت فولادی نیز در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌ است. کل مقاطع تخت فولادی صادر شده در مدت مذکور سال جاری با کاهش ۴۷ درصدی نسبت به میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته به ۱۶۴ هزار تن رسیده است. طی شش ماه نخست سال گذشته در مجموع ۳۰۷ هزار تن مقاطع تخت فولادی صادر شده بود.

در نهایت بیشترین افت صادرات فولادی‌ها مختص آهن اسفنجی است که ۵۴ درصد کاهش یافته، در حالی که تا اردیبهشت ماه صادرات آن صفر بوده و این در حالیست که تا رشد ۲۰۰ درصدی صادرات هم در نیمه نخست سال گذشته رقم خورده بود، اما میزان صادرات آهن اسفنجی در سال جاری کمتر می‌شود.

طی شش ماهه ۱۴۰۱ در مجموع ۳۱۲ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده که ۵۴ درصد کمتر از میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته است. در نیمه نخست سال گذشته ۶۷۳ هزار تن از این محصول معدنی صادر شده است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =