کد خبر 1667
۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

بازار آهن نیازمند تامین اعتبارات

بازار آهن نیازمند تامین اعتبارات

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اهواز گفت: بانک‌ها تمام وام‌ها و اعتبارات خود را به روی فعالان بازار آهن بسته‌اند و این باعث شده که شرایط کاری در این بازار سخت شود.

به گزارش آهن‌نیوز، رضا نادری، نائب رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اهواز  با اشاره به وضعیت بازار آهن در اهواز اظهار کرد: در استان خوزستان به علت وجود هوای گرم، فعالیت عمرانی در آن شرایط کمتر صورت می‌گیرد و زمانی که هوا خنک شود فعالیت‌های عمرانی دوباره شروع می‌شود. برعکس مناطق سردسیر در تابستان فعالیت عمرانی زیادی دارند و در زمستان فعالیتی صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: با توجه به مناسب شدن شرایط جوی در این موقع سال قیمت‌های آهن فروکش می‌کند. یعنی به دلیل اینکه مناطق سردسیر در نیمه دوم سال دیگر تقاضای آهن ندارند قیمت‌های آهن قدری فروکش می‌کند و همیشه در نیمه دوم سال این منحنی کاهش قیمت آهن را شاهد هستیم.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اهواز با اشاره به وضعیت بازار آهن اهواز بیان کرد: امسال متاسفانه با پدیده عدم همکاری بانک‌ها با فعالان حوزه آهن در پرداخت تسهیلات مواجه شده‌ایم که این مشکل، بازار آهن را متاثر کرده است.

وی افزود: بازار آهن در اهواز برای اینکه رشد کند نیازمند اعتبارات و تسهیلاتی است که بانک‌ها باید در اختیار فعالان این حوزه قرار بدهند، اما در واقع امسال بانک‌ها تمام وام‌ها و اعتبارات خود را به روی فعالان این حوزه بسته‌اند و این باعث شده که شرایط کاری در این بازار سخت شود.

نادری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه آهن جزو سرمایه‌گذاری‌های پرسود است، گفت: این در حالی است که در حال حاضر سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه با مشکل عدم همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات مواجه هستند که اگر این اقدام صورت بگیرد قطعا کار سرمایه‌گذاران این حوزه رونق پیدا می‌کند.

وی در خصوص صادرات آهن بیان کرد: اگر چه امسال شرکت فولاد خوزستان صادرکننده نمونه آهن در کشور شده است، اما صادرات آهن ما به دلیل دامپینگ و قیمت شکنی روسیه قدری کم شده است. به صورت کلی صادرات آهن کم کم دارد بازار خودش را پیدا می‌کند و در حال حاضر بازار آهن در بخش صادرات، خود را با قیمت‌های جدید همگام می‌کند تا صادرات یک رنگ و بوی جدیدی پیدا کند.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اهواز گفت: سال‌های گذشته صادرات میلگرد و لوله به عراق داشتیم، اما در حال حاضر عراقی‌ها برای خرید شمش آهن و ورق می‌آیند تا خودشان لوله آهنی تولید کنند. در واقع در حال راه‌اندازی و فعال سازی تولیدات خودشان هستند؛ یعنی در حال حاضر بیشتر متقاضی مواد اولیه هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =