کد خبر 1705
۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

خطر رکود جهانی در کمین است

خطر رکود جهانی در کمین است

در حالی که بازار فلزات از جمله فولاد با کاهش قیمت‌ها و کمبود تقاضا مواجه هستند، پیش‌بینی می‌شود اقتصاد جهانی نیز به رکود نزدیک ‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در حالی که بازار فلزات از جمله فولاد با کاهش قیمت‌ها و کمبود تقاضا مواجه هستند، پیش‌بینی می‌شود اقتصاد جهانی نیز به رکود نزدیک ‌شود. اقتصاددانان رویترز در تازه‌ترین پیش‌بینی خود در مورد توسعه اقتصادی، بار دیگر انتظار برای رشد اقتصادی را کاهش دادند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بانک‌های مرکزی همچنان مصمم به افزایش نرخ بهره به‌جهت مهار تورم هستند. البته این اقتصاددانان می‌گویند، نکته مثبتی که وجود دارد این است که در مقایسه با رکودهای قبلی، اکثر اقتصادهایی که درحال حاضر با رکود مواجه هستند، نرخ بیکاری نسبتا پایینی دارند. در واقع طبق آخرین نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌شود که کمترین فاصله بین نرخ رشد و بیکاری حداقل در ۴ دهه گذشته رخ دهد.

بانک‌های مرکزی جهانی پس از تاخیر در حل مشکل تورم، بیشتر سال‌جاری را صرف افزایش نرخ‌های اولیه کرده‌اند. اکثر اقتصاددانان و بانک‌های مرکزی بر این باورند که در سال آینده کار کمتری باقی خواهد ماند.

مایکل هری، استراتژیست جهانی در رابوبانک، معتقد است، خطر رکود جهانی چیزی است که همه درباره آن صحبت می‌کنند و در پیش‌بینی‌ها به جریان اصلی تبدیل شده است. من فکر می‌کنم وقتی به روند در همه اقتصادهای کلیدی نگاه می‌کنیم، تقریبا بی‌معنی است. درحال حاضر طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود که تنها ۶ بانک مرکزی تا پایان سال آینده میلادی به اهداف تورمی خود برسند. در حالی که طبق نظرسنجی قبلی در جولای پیش‌بینی می‌شد حدود ۹ بانک از ۱۸ بانک شرکت‌کننده در نظرسنجی به اهداف خود تا پایان سال ۲۰۲۳ برسند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =