کد خبر 1716
۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

۳۱ هزار شغل جدید با طرح‌های صنعتی و معدنی کردستان

۳۱ هزار شغل جدید با طرح‌های صنعتی و معدنی کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه پیش بینی اشتغال‌زائی در طرح های پیشران این استان ۳۱ هزار نفر است، گفت: تولید ورق گرم فولادی، آهن‌اسفنجی، گندله، شمش طلا و پلی‌اتیلن از جمله این طرح‌ها است.

به گزارش آهن‌نیوز، بختیار خلیقی در جلسه پدافند غیرعامل استان کردستان، گفت: کردستان دارای ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و از طریق ۲ مرز رسمی سیرانبند بانه، باشماق مریوان و ۳ بازارچه موقت مرزی، فرصت مناسبی را برای صادرات کالا از طریق این فراهم کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: همچنین در کردستان ۹۹۶ پروانه بهره برداری صنعتی داریم که زمینه ایجاد ۱۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با سرمایه گذاری ۴۴ هزار میلیارد ریال را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در بخش معدن نیز ۱۸ گونه ماده معدنی در مناطق مختلف استان شناسایی شده و در حال حاضر نیز سرمایه گذاری بالایی در این حوزه از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در زمینه طرح صنعتی نیز طرح های پیشران خوبی داریم، مانند ذوب آهن سقز، توسعه طلای کردستان، طرح پتروشیمی بیجار و طرح گسترش تایر رازی که می تواند اشتغالزایی بالایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیش بینی اشتغالزائی در طرح های پیشران ۳۱ هزار نفر است که با ۶۸۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال اجرا هستند، گفت: در زمینه طرح های صنعتی، طرح تولید ورق گرم فولادی در شرکت فولاد کردستان، طرح آهن اسفنجی بیجار، تولید گندله صبانور، کیمیا معادن سپاهان، تولید شمش طلا، تولید پلی اتیلن پتروشیمی از جمله این طرح ها است.

خلیقی افزود: در مجموعه معادن کردستان نیز ظرفیت های خوبی در کل استان است و با ۶۷۰ میلیون تن ذخیره قطعی ۱۸ گونه در گروه شش گانه قرار داریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =