کد خبر 1798
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

افتتاح تولید مس کاتد در قزاقستان در آبان

افتتاح تولید مس کاتد در قزاقستان در آبان

شرکت تولید مس کاتد در قزاقستان اواخر آبان ماه افتتاح خواهد شد؛ این طرح، تنها پروژه معدنی در خارج از کشور است که با موفقیت به بهره‌­برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمدعلی شیرازی مدیر شرکت سرمایه‌گذاری امید در نشست و گردهمایی مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تابعه گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید که با حضور مدیرعامل بانک سپه برگزار شد، به تشریح عملکرد گروه سرمایه‌گذاری امید پرداخت و با اشاره به پروژه‌های بزرگ در دست اقدام گفت: به لحاظ پروژه­‌هایی که طی ۱۸ ماه گذشته انجام شده است؛ در شرکت سنگ آهن گهرزمین پروژه ۲ میلیون تنی گندله به بهره‌برداری رسید که حدود ۲۰۰ نفر اشتغال­‌زایی مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم دارد.

این پروژه ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه­‌گذاری انجام شده است، کارخانه بریکت سرد آهن شرکت کاوند نهان زمین در حال بهره‌برداری است که حدود ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم دارد. این پروژه به منظور تولید ۷۰ هزار تن با ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. 

وی با اعلام اینکه شرکت تولید مس کاتد در قزاقستان نیز اواخر آبان ماه افتتاح خواهد شد؛ مبلغ سرمایه‌گذاری این طرح را ۶۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این طرح؛ تنها پروژه معدنی در خارج از کشور است که با موفقیت به بهره‌­برداری رسیده است. در مجموع در حال حاضر سه شرکت اصلی معدنی حدود ۳۹ هزار میلیارد تومان یا حدود ۴ میلیارد دلار سرمایه­‌گذاری در دستور کار دارند که در سال ۱۴۰۰؛ حدود ۸۴۰۰ میلیارد آن صورت پذیرفته و در ۶ ماهه اول ۱۴۰۰ حدود ۵ هزار میلیارد تومان هزینه پروژه‌های جاری بوده است.

پایان پیام/ف

کد خبر 1798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =