کد خبر 2227
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

بورس 4200 واحد ریخت / سیاست ضد دامپینگ راه نجات فولادی‌ها

بورس 4200 واحد ریخت / سیاست ضد دامپینگ راه نجات فولادی‌ها

معاملات امروز با رشد شاخص هم وزن و ریزش 4200 شاخص کل همراه شد. نمادهای شاخص ساز مانند فملی، کگل، شپنا و شتران بیشترین تأثیر منفی را از خود بر جای گذاشتند.

به گزارش آهن‌نیوز، شاخص کل درمعاملات امروز سه شنبه با ریزش 4200 و احدی مواجه شده و به جایگاه یک میلیون و 410 واحد رسید، اما شاخص کل هم وزن در معاملات امروز مثبت بوده و توانسته ۷۰۱ واحد رشد کند.

نمادهای گدنا، مارون و سمگا بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص کل را داشته و نمادهای شاخص ساز مانند فملی، کگل، شپنا و شتران بیشترین تأثیر منفی را از خود بر جای گذاشتند.

امروز سه‌شنبه ۱۵ آذر ماه قرار بود ۳۰ هزار و ۸۰۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا معامله شود که فقط ۱۸ هزار و ۱۰۰ تن روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۴۱ درصد از عرضه‌ محصولات به دلیل نبود تقاضا به تابلوی معاملات راه نیافت.

در همین حال، برای ۱۰ هزار و ۹۰۰ تن ورق گالوانیزه G یازده هزار و ۱۰۰ تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۲۶۷ هزار و ۴۶۴ ریال را روی تابلوی معاملات به ثبت رساند.

گفتنی است، در خصوص قیمت سهام فولادیها، مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: به واسطه جنگ روسیه و اوکراین، قیمت جهانی فولاد کاهش یافت و ایران نیز 2 برابر نیاز، فولاد تولید کرد و روسیه برای فروش فولاد به دامپینگ روی آورد. ازاین رو نیاز است تا سیاست های آنتی دامپینگ را برای صادرات فولاد اتخاذ کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 2227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =