کد خبر 227
۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

تاثیر قطعی برق صنایع فولادی بر بازار بورس

تاثیر قطعی برق صنایع فولادی بر بازار بورس

کارشناس بازار بورس گفت: بحث قطعی برق و ذخیره‌سازی برق و برنامه‌ای که به فولادسازان و سایر تولیدکننده‌های فلزات دادند باعث شده تولیدات کارخانجات کم شود.

نیما نائینان کارشناس بازار بورس در گفتگو با آهن‌نیوز، از بازار بورس امروز گفت: باتوجه به خبرهایی که درز شده همچنین مذاکراتی که امروز بین ایران و امریکا در قطر صورت گرفت در بازار بورس تا حدودی تاثیرگذار بوده است. به همین دلیل بازار بورس که آینه‌ای از اقتصاد است چشم‌انداز شرکت‌ها این است که تحریم‌ها برداشته می‌شود و آن هزینه‌های دور زدن تحریم‌ها و تخفیف‌هایی که ارائه می‌دهند کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: به همین خاطر، سرمایه‌گذاران که همیشه آینده را می‌خرند، امروز آمدند و گروه‌هایی که بیشترین نفع از رفع تحریم‌ها را می‌بردند خرید کردند. همین موضوع باعث شد که بازار مثبت شود. گروه بانکی، گروه حمل و نقل و گروه شیمیایی‌ها جزء گروه‌هایی بودند که امروز در بازار خوب تقاضا شدند. دلیل اصلی آن هم چشم انداز مذاکرات نسبت به برداشته شدن تحریم‌ها و بهتر شده اوضاع اقتصادی بود.

نائنیان تصریح کرد: در گروه‌های دیگر سرمایه کوچک هم وقتی کلیت بازار مثبت می‌شود، در سرمایه کوچک هم نوسانات مثبت و رو به بالایی اعمال می‌شود که امروز هم این اتفاق افتاد. در گروه فلزات فعلاً تحرکات خاصی امروز مشاهده نشد. به دلیل اینکه بحث قطعی برق و ذخیره‌سازی برق و برنامه‌ای که به فولادسازها و سایر تولیدکننده‌های فلزات دادند باعث شده تولیدات کارخانجات کم شود. برای همین فعلاً ما در گروه فلزات تحرکات خاصی را نمی‌بینیم و بیشتر می‌توانیم بگوییم نوسانات داشت.

این کارشناس افزود: در گروه خودرو، با اینکه از برجام منتفع می‌شوند ولی نوساناتی که داشتند مثبت رو به بالا معامله شدند. ولی گروه خودرو خیلی می‌تواند از برجام تاثیر بگیرد و تاثیر مستقیم آن این می‌شود که یکسری از قطعات وارد کشور می‌شود که می‌توانند تیراژ تولید بالا برود.

وی در پایان با اشاره به پیش‌بینی بازار روز چهارشنبه هشتم تیرماه خاطرنشان کرد: به نظرم،امروز تا انتهای ماه جاری که مجامع زیادی قرار است تشکیل شود و یک ترافیک برگزاری مجامع را در تیرماه داریم و برای همین تا آخر تیرماه بازار مثبت و رو به بالا معامله می‌شود و احتمالا بازار حداقل تا انتهای تیرماه سبز خواهد بود.

کد خبر 227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =