کد خبر 2358
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

سرمربی هندبال بانوان سنگ‌آهن بافق در گفت و گو با آهن نیوز مطرح شد؛

صعود تیم ملی هندبال بانوان به رقابت‌های جهانی تاریخ‌ساز شد / تداوم سرمایه‌گذاری برای رسیدن به کلاس جهانی

صعود تیم ملی هندبال بانوان به رقابت‌های جهانی تاریخ‌ساز شد / تداوم سرمایه‌گذاری برای رسیدن به کلاس جهانی

مربی تیم ملی هندبال بانوان گفت: مسابقات آسیایی در سطح بالایی برگزار شد و مقام چهارمی آسیا نشان از توانایی بانوان ما در این ورزش دارد.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، مریم فخری مربی تیم ملی هندبال بانوان در گفت و گو با خبرنگار آهن‌نیوز در رابطه با بازی‌های آسیایی گفت: در این دوره از مسابقات تیم ملی با حمایت مستقیم سنگ آهن بافق در بازی‌ها شرکت کرد که جا دارد بخاطر شرایط مناسب که برای تیم ایجاد شد از مجموعه مدیریتی سنگ آهن بافق قدردانی کنیم.

به گفته فخری حمایت‌های سنگ آهن بافق در مسیر راه‌یابی به بازی‌های آسیایی راه‌گشا بوده به طوریکه سه اردوی مناسب در این مدت برگزار شد که اردوهای مناسبی از لحاظ کیفی بودند. دو مرحله آن در بافق بود و مرحله آخر را در تهران گذراندیم و سپس به این بازی‌ها اعزام شدیم.

فخری به سطح مسابقات و نحوه صعود این تیم اشاره کرد و گفت: سه بازی‌اول را به ترتیب در مقابل هند، ازبکستان و استرالیا با اختلاف بردیم اما در بازی چهارم برای سرگروهی به کره جنوبی باختیم و در رده‌بندی هم با چین بازی داشتیم که با شکست در مقابل این تیم هم به مقام چهارم آسیا رسیدیم و مهمتر از این مقام راهیابی ما به مسابقات جهانی بوده است.

مربی تیم ملی به تفاوت‌های تیم ملی ایران با تیم‌های کلاس جهانی اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به سطح بالاتر باید سرمایه‌گذاری‌های مداوم انجام شود تا بتوانیم با تجاربی که از میادین مختلف بدست می‌آوریم ابتدا در سطح آسیا با تیم‌های مانند کره و چین برابری کنیم و سپس در اندازه‌های جهانی بدرخشیم.

مربی تیم ملی در مورد کادر فنی این تیم در مسابقات آسیایی هم گفت: در این بازی‌ها غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی در رأس کاردفنی حضور داشت و خدیجه قانع با همدیگر به عنوان مربی در این تیم فعالیت می‌کردیم ضمن اینکه نباید از زحمات خانم محبوبه دهقان به‌عنوان سرپرست هم به سادگی گذشت.

مربی باسابقه هندبال بانوان در این مورد ادامه داد: به لحاظ فردی از نظر تکنیکی خیلی تفاوت با تیم‌های مطرح آسیا نداریم اما بطور مثال در قیاس با تیم کره جنوبی که به مراتب از سطح بالاتری در هندبال بانوان برخوردار است از لحاظ سرعت و بدنسازی شرایط آنها کاملا از ما متفاوت است و توان مقابله با آنها را در حال حاضر نداریم. در بازی با چین هم بچه‌های ما تمام توان خود را گذاشتند اما در نهایت ما شکست خوردیم و این همان تفاوت‌های تیم‌های مطرح با تیم ما است.

سرمربی حال حاضر تیم بانوان سنگ آهن بافق در مورد شایستگی‌های فردی بازیکنان تیم ملی گفت: در این دوره از بازی‌ها فاطمه مریخ در دو بازی بهترین بازیکن میدان لقب گرفت و در پایان مسابقات حدیثه نوروزی هم عنوان بهترین گوش چپ آسیا را از آن خود کرد که جای افتخار برای ورزش بانوان دارد. ضمن اینکه بازیکنان ما بلافاصله بعد از بازگشت به تیم‌های خود اضافه شدند و خود را آماده بازی برای لیگ برتر هندبال بانوان می‌کنند.

 فخری در مورد شرایط تیم ملی ادامه داد: در این دوره از مسابقات با اینکه تلفیقی از باتجربه‌ها و جوان‌ها را با خود به مسابقات بردیم با این حال از لحاظ متوسط سنی تمام تیم‌ها جوانتر بودیم و این خود نکته مناسبی برای هندبال بانوان ما در سطح ملی است که هم در حال پوست‌اندازی هستیم هم نسل جدید را به تدریج وارد این عرصه می‌کنیم.

وی در مورد بازی‌های جهانی و شرایط حضور در این بازی‌ها هم توضیح داد: در مورد آینده تیم ملی در مسابقات جهانی و همراهی و مشارکت سنگ‌آهن بافق با تیم ملی بانوان هندبال هنوز مشخص نشده است و این مورد به توافق فدراسیون با این مجموعه برمی‌گردد.

انتهای پیام/الف.ک

کد خبر 2358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =