کد خبر 2362
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

آهن‌نیوز خبر می‌دهد؛

تولید فولاد چین دوباره کاهش یافت

تولید فولاد چین دوباره کاهش یافت

تولید فولاد چین در ماه نوامبر با کاهش ۶.۵ درصدی نسبت به اکتبر امسال به ۷۴.۵ میلیون تن رسیده که ضعیف‌ترین میزان گزارش شده در سال جاری بوده است.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز، براساس گزارش امروز خبرگزاری بلومبرگ، چین بار دیگر تولید فولاد را به دلیل افت تقاضا در نتیجه سیاست کووید صفر و بحران املاک کاهش داده است. کنترل ویروس کرونا در سراسر کشور چین، بحران مستمر املاک و آغاز محدودیت‌های مربوط با آلودگی زمستانی، باعث کندی روند صنعت فولاد و افت تولید آن برای دومین ماه متوالی سال شده است.

هرچند، در هفته‌های اخیر قیمت سنگ‌آهن به دلیل از سرگیری برخی فعالیت‌های اقتصادی چین به شدت افزایش یافت، اما افزایش مصرف نهایی فولاد به اقدامات محرکی دولت، تثبیت بازار املاک و همچنین مقابله با شدیدترین موج کنونی کووید بستگی دارد.

براساس این گزارش، تولید فولاد چین در ماه نوامبر با کاهش ۶.۵ درصدی نسبت به اکتبر امسال به ۷۴.۵ میلیون تن رسیده که ضعیف‌ترین میزان گزارش شده در سال جاری بوده است. در مجموع، در ۱۱ ماه نخست سال جاری میزان تولید فولاد چین نسبت به سال ۲۰۲۱ تقریبا ۱.۴ درصد کاهش یافته که در راستای دستورالعمل دولت برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای از سوی بخش‌های آلاینده است.

پکن در ماه نوامبر دو طرح در راستای تقویت بازار املاک و مستغلات و کاهش برخی از محدودیت‌های مرتبط با کووید را اعلام کرد. اما هیچ‌کدام تأثیر چندانی بر داده‌های فعالیت ماه نوامبر نداشت، بطوریکه بازار مسکن چین با بدتر شدن سایر شاخص‌های اقتصادی از خرده‌فروشی گرفته تا تولید صنعتی، همچنان به رکود خود ادامه می‌دهد.

روند مثبت بازارهای دیگر چین

البته بر اساس ارزیابی بازار فلزات شانگهای، تولید روزانه آلومینیوم در ماه نوامبر افزایش یافت چون تولید آلومینیوم در استان‌های گوانگشی و سیچوان، کاهش‌ سایر نقاط کشور بدلیل کنترل آلودگی زمستان را جبران کرد.

 همچنین تولید سوخت گرمایشی به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد چون زمستان پیش‌رو است و مراکز زغال سنگ محدودیت‌های کووید کمتری را اعمال می‌کنند. در همین راستا، تولید زغال سنگ و گاز طبیعی چین به بالاترین سطح خود از ماه مارس رسیده است، بطوریکه مجموع زغال سنگ انباشته شده در سال جاری تا این لحظه، به بیش از ۴ میلیارد تن رسیده و از این نظر رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

در این میان، پالایش نفت خام نیز به بالاترین سطح در ۱۲ ماه گذشته رسید، چون پالایشگاه‌ها همچنان از سهمیه‌های صادراتی بالاتر برای سوخت‌هایی مانند گازوئیل استفاده می‌کنند. اما انرژی آبی، بعنوان منبع اصلی انرژی تجدیدپذیر چین بدلیل خشکسالی مداوم به کمترین میزان خود رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 2362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =