کد خبر 2415
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

مدیرعامل شرکت صنایع عمرانی باربدفناور در گفت‌وگو با آهن‌نیوز:

چالش اصلی صنعت فولاد در ابتدای زنجیره است + فیلم

چالش اصلی صنعت فولاد در ابتدای زنجیره است + فیلم

مدیرعامل شرکت صنایع عمرانی باربدفناور معتقد است ما به شدت در حوزه ماشین‌آلات استخراج معادن دچار فقر هستیم. چالش آینده تولید فولاد در ابتدای زنجیره و استخراج سنگ آهن و استخراج کنسانتره و غیره است. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ بابک ضیایی، مدیرعامل شرکت صنایع عمرانی باربدفناور در حاشیه یازدهمین کنفرانس ملی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی سازه و فولاد و دومین کنفرانس ملی قاب‌های سبک فولادی (LSF) در گفت‌وگو با آهن‌نیوز گفت: ایران در زمینه تولید فولاد در وضعیت مطلوبی قرار دارد. صرفاً مواردی که ما کماکان به آن دست پیدا نکردیم مساله تولید فولاد سبز است. با توجه اینکه تولید فولاد در کشور مشابه سایر کشورهای جهان با استفاده از سوخت‌های فسیلی انجام می‌شود و به طبع آن تولید دی‌اکسیدکربن برای هر واحد فولاد میزان زیادی است تا جاییکه 8 درصد تولید دی اکسید کربن موجود در جو زمین ناشی از تولید فولاد است، اخیرا دانشمندان حوزه فولاد به این موضوع ورود کرده‌اند تا با استفاده از سوخت هیدروژن و همچنین استفاده از برق، سوخت جایگزین برای تولید فولاد انجام گیرد. استفاده از هیدروژن تکنولوژی نوینی است که ما هنوز به آن دست پیدا نکردیم که امیدوارم در آینده بدست بیاوریم.

مشکل اصلی پیش روی صنعت فولاد در ابتدای زنجیره و در حوزه معادن است. با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام نشده و ما به شدت در حوزه ماشین‌آلات استخراج معادن دچار فقر هستیم. چالش آینده تولید فولاد در ابتدای زنجیره و استخراج سنگ آهن و استخراج کنسانتره و غیره است. 

انتهای پیام/

کد خبر 2415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =