کد خبر 2421
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

زیان هزار میلیاردی فولاد خراسان از قطع گاز

زیان هزار میلیاردی فولاد خراسان از قطع گاز

قطع گاز فولاد خراسان در یک ماه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان ضرر تولید در خراسان رضوی ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ علی‌اکبر لبافی رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی اذعان داشته دو مانع بزرگ در خرسان رضوی یعنی قطع برق در تابستان و قطع گاز در زمستان در حوزه انرژی وجود دارد؛ بنابراین با این شرایط فعالیت صنایع ما ازجمله صنایع فولادی که جز صنایع پیشران استان هستند، اینگونه متوقف می‌شوند.

صنایعی مانند صنایع فولادی نمی‌توانند مشعل دوم داشته باشند، زیرا نوع سیستم آن‌ها مشعل دیگری را بر نمی‌تابد و اصلاً انرژی جایگزین ندارند. قطع گاز این صنایع هزاران میلیارد تومان خسارت به این صنعت وارد می‌کند. 

لبافی تاکید کرد: بودجه فولاد خراسان ۱۳ هزار میلیارد تومان است و قطع گاز این صنعت در یک ماه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان ضرر تولید در خراسان رضوی ایجاد می‌کند. این صنعت در استان مالیات پرداخت کرده و گردش نقدینگی ایجاد می‌کند، بنابراین با توجه به اینکه درسال ۴ ماه غیر فعال است ۴۰۰۰ میلیارد تومان خسارت و ضرر تولید در استان ایجاد می‌شود. 

وی درباره افزایش تورم تولید با قطع گاز درخراسان رضوی بیان کرد: برخی از صنایع مثل صنایع فولادی دراقتصاد کشور واستان ما با شدت اثرگذار هستند. این صنعت در هر ماه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان در گردش اقتصادی استان، پرداخت مالیات، صندوق‌های بیمه‌ای و حتی تامین ارز موثراست. وقتی این شرکت درآمدی نداشته باشد هیچ کدام از موارد مذکور رخ نمی‌دهد و بنابراین این مساله قیمت محصول را تغییر می‌دهد.

رئیس دبیرخانه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با اشاره به عرضه و تقاضا درعلم اقتصاد گفت: قیمت محصول را عرضه و تقاضا تعیین کرده و نمی‌توان با فشار آوردن قیمت جنسی را تعیین کرد. طبیعی است وقتی که تولید آهن، فولاد، میلگرد و.. انجام نشود حتماً در قیمت تمام شده محصول تاثیر گذاشته و قیمت افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 2421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =