کد خبر 2648
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹

تولید فولاد خام با استفاده از ضایعات فلزی

تولید فولاد خام با استفاده از ضایعات فلزی

رئیس امور پسماند شرکت فولاد مبارکه گفت: سالانه بیش از ۱۵ هزار تن قراضه مورد نیاز خطوط تولید فولاد مبارکه از انواع تجهیزات، قطعات و سازه‌های مختلف آهنی خطوط تولید که عمر مفید آن‌ها به اتمام رسیده، تامین می‌شود.

مجید غیاثوند افزود: به دلیل مستهلک شدن و پایان عمر مفید انواع تجهیزات، قطعات و سازه‌های مختلف آهنی در شرکت و غیرممکن بودن به‌کارگیری این مواد در بخش‌های مربوط، همواره بخش قابل‌توجهی از انواع ضایعات آهنی از نواحی مختلف به سایت ضایعات قابل بازیافت مدیریت شهری ارسال می‌شوند.

وی گفت: در پی اجرای این طرح برای نخستین بار در فولاد مبارکه تعداد ۲۰ عدد شل کوره ضایعاتی و متعلقات مربوطه باقی‌مانده از سال‌های گذشته پس از انتقال به سایت ضایعات قابل بازیافت، برشکاری شد و از این طریق علاوه بر تأمین بیش از ۲ هزار تن قراضه درجه‌یک موردنیاز فرایند تولید، گامی در جهت آزادسازی اراضی موردنیاز توسعه نورد گرم ۲ نیز برداشته شد.

غیاثوند افزود: یکی دیگر از دستاوردهای حاصل این طرح، عملیات انتقال، دمونتاژ و برشکاری تخصصی ترانس‌های مستعمل باقی‌مانده از سال‌های قبل است که طی این عملیات بیش از ۴۰ تن مس به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان و ۵۰ تن قراضه آماده‌سازی و بازیافت شد.

انتهای پیام/

کد خبر 2648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =