کد خبر 2689
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

رئیس هیئت مدیره مجموعه تولیدی صنعتی شکری:

دود بحران گاز به چشم کارگران صنایع می‌رود / هزینه مازوت‌سوزی کمرشکن است

دود بحران گاز به چشم کارگران صنایع می‌رود / هزینه مازوت‌سوزی کمرشکن است

رئیس هیئت مدیره مجموعه تولیدی صنعتی شکری معتقد است کمر کارخانه‌دارن زیر بار تعطیلی کارخانه‌ها به دلیل قطعی گاز می‌شکند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ همه ساله با نزدیک شدن به فصل زمستان و کاهش دمای شدید، شاهد افزایش مصرف انرژی در کشور هستیم، بدون تردید کاهش انرژی یکی از مهمترین پارامترهای تاثیرگذار در تولید واحدهای بزرگ صنعتی و شرکت‌های فولادی محسوب می‌شود و تامین آن برای واحدهای فولادی  بسیار حیاتی است.

جهانبخش شکری، رئیس هیئت مدیره مجموعه تولیدی صنعتی شکری که شامل کارخانه‌های ذوب آهن بیستون، جهان فولاد غرب، جهان صنعت کرمانشاه و سیمان فولاد است در گفتگو با آهن‌نیوز با بیان اینکه بخش زیادی از شرکت‌های فولادی به دلیل قطع گاز کار خود را تعطیل کرده‌اند، تصریح کرد: تعطیلی صنایع فولاد، چالش‌های بی‌شماری مانند بیکاری کارگران، عدم پرداخت تسهیلات بانکی، فشار اقتصادی بر روی تولید کنندگان و در نهایت ورشکستگی صنایع تبدیل می‌شود.

وی افزود: کارخانه‌های فولاد نمی‌توانند با 30 درصد ظرفیت خود کار کنند به همین دلیل نیز در فصل زمستان، این کارخانه‌ها تعطیل می‌شوند. 

رئیس هئیت مدیره گروه شکری با بیان اینکه قطعی گاز صنایع فولاد به تولید لطمه جدی وارد می‌کند، افزود: سوخت مازوت نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای سوخت کوره‌های صنایع فولاد باشد. هزینه حمل گاز مازوت از جنوب به کرمانشاه، کمرشکن است و این سوخت برای صنایع صرفه اقتصادی ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر 2689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =