کد خبر 2703
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

رئیس‌جمهور خط تولید کلاف مجتمع فولاد بافق را افتتاح کرد

رئیس‌جمهور خط تولید کلاف مجتمع فولاد بافق را افتتاح کرد

واحد احیای مستقیم و خط تولید کلاف مجتمع فولاد بافق همزمان با سفر دوم هیئت دولت به استان یزد و با حضور رئیس جمهور با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزارتن آهن اسفنجی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، مدیرعامل مجتمع فولاد بافق گفت: این طرح با ۳۰ درصد پیشرفت در سال ۱۳۹۰ به بخش خصوصی واگذار شد و احداث آن در سال ۱۳۹۹ توسط این مجتمع کلید خورد و شتاب بیشتری پیدا کرد.

سید علی محمد ابویی افزود: این کار خانه قادر است سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی را به روش میدرکس، روشی سازگار با محیط زیست و با کاهش مصرف آب، تولید کند.

صمیمی خاطرنشان کرد: با افتتاح این واحد صنعتی زمینه اشتغال بیش از هزار و ۸۰۰ نفر که ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم است، فراهم می‌شود.

وی بیان داشت: برای احداث کارخانه احیای مستقیم فولاد بافق، نزدیک به ۱۲۵ میلیون یورو معادل حدود پنج هزار میلیارد تومان، هزینه شده و قابلیت تولید سالانه ۲ و نیم میلیون تن آهن اسفنجی در طرح توسعه آن دیده شده است.

مدیرعامل مجتمع فولاد بافق گفت: خط تولید کلاف مجتمع فولاد بافق نیز با در اختیار داشتن تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته و به روز دنیا همزمان با سفر دوم هیئت دولت به استان یزد و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

ابویی افزود: ظرفیت خط تولید کلاف این مجموعه ۵۵۰ هزار تن در سال است که شامل تولید انواع کلاف‌های صنعتی و ساختمانی در سایزهای ۵.۵ تا ۲۰ میلیمتر است.

وی بیان کرد: راه اندازی این خط علاوه بر اشتغال زایی ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ایجاد ارزش افزوده مواد خام معدنی، در آبادانی و محرومیت زدایی منطقه سهم بسزایی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 2703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =