کد خبر 2788
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
کاهش ۵۳ درصدی عرضه شمش بلوم

پس از پایان معاملات امروز محصولات نوردی فولادی کاهش ۴۱/۳ درصدی و سنگ آهن کاهش ۷۴/۸ درصدی در عرضه داشته و آهن اسفنجی نیز که به مقدار ۴۷ هزار تن عرضه شده بود به طور کامل با تقاضای بیش از دو برابریِ ۱۱۷ هزار و ۹۰۰ تنی مچ شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز در اطلاعیه صبحِ بورس کالای ایران قرار بود در بخش صنعتی ۶۱ هزار و ۲۸۸ هزار تن محصول فولادی شامل تیرآهن، شمش بلوم، میلگرد (میلگرد ساده صنعتی و میلگرد کلاف) و ورق گالوانیزه خودرو؛ ۲ میلیون و ۳۸۶ هزار تن سنگ آهن شامل گندله سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، سنگ آهن کلوخه و سنگ آهن دانه‌بندی و در نهایت ۴۷ هزار تن آهن اسفنجی عرض شود.

اما پس از پایان معاملات امروز محصولات نوردی فولادی با کاهش ۴۱/۳ درصدی به میزان ۳۵ هزار و ۹۴۸ تن عرضه و با تقاضای بیش از دو برابریِ ۹۱ هزار و ۱۶۵تن معامله شد. در بخش معاملات سنگ آهن مقدار عرضه صبح با ۷۴/۸ درصد کاهش مواجه شده و ۶۰۰ هزار تن عرضه با ۲۹۰ هزار تن تقاضا رو به رو شد.

در بخش آهن اسفنجی نیز مقدار ۴۷ هزار تن عرضه شده این محصول به طور کامل با تقاضای بیش از دو برابریِ ۱۱۷ هزار و ۹۰۰ تن مچ شد. همچنین محدودیت‌های امروزِ خرید آهن اسفنجی در بورس کالا ابلاغ شد طوریکه بورس کالا برای ثبت سفارش خرید آهن اسفنجی در روز جاری، سقف تعیین کرد که بنا بر اطلاعیه بورس کالا هر مشتری تنها بنا بر میزان تعیین شده می‌تواند برای خرید آهن اسفنجی، «اُردرگذاری» کند.

گفتنی است در بین محصولات فولادی امروز عرضه سبد میلگرد ساده صنعتی به مقدار ۳ هزار و ۵۲۰ تن مجددا بدون تقاضا مانده و حذف شد.

همچنین شمش بلوم نیز کاهش ۵۳ درصدی در عرضه داشته و به مقدار ۱۵ هزار عرضه و تقاضای ۶ هزار تنی روبه رو شده و با میانگین قیمت پایه ۱۷۱ هزار و ۳۰۶ ریال به فروش رفت که ۵/۵ درصد کاهش قیمت نسبت به اطلاعیه صبح داشت.

از طرفی در معاملات امروز سنگ آهن ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن کلوخه به علت عدم وجود تقاضا به طور کامل از تابلوی معاملات حذف شد.

جزئیات عرضه‌های امروز را به همراه نوسان قیمت و عرضه نسبت به عرضه هفته پیش مشاهده می‌فرمایید.

کاهش ۵۳ درصدی عرضه شمش بلوم

کاهش ۵۳ درصدی عرضه شمش بلوم

پایان پیام/ ف

کد خبر 2788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =