کد خبر 2833
۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

ضرورت تولید فلزات باارزش از پسماندها

ضرورت تولید فلزات باارزش از پسماندها

در ایران صنایعی هستند که پس از تولید، پسماندهایی دارند که دارای فلزات باارزش هستند. در حال حاضر به دلیل عدم وجود دانش فنی در برخی از حوزه‌ها، همچنان پسماند محصولات انباشته شده و هیچ برنامه‌ای برای فرآوری و بازفرآوری از تولید فلزات در کشور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سارا جلیلی، فعال صنعت فولاد در خصوص پسماندهای باقی مانده از محصولات فولادی و کاربرد آنها در فناوری‌ها بیان کرد: در بحث تولید شرکت‌های فولادی معمولاً کشورهای اروپایی براساس استانداردهای دوستدار محیط زیست روش تولید خود را پیش می‌برند.

وی اضافه کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته در ایران به این امر توجهی نمی‌شد اما در ۵ سال اخیر، فولادسازان مجوزهای زیست‌محیطی برای شرکت خود اخذ می‌کنند و بر همین اساس، فرآیند تولید محصولات فولادی به صورت دوستدار محیط‌زیست مطرح‌ و عملی شده است که این عملکرد کاهش میزان پسماند و آلاینده‌های فولاد را در پی دارد.

این فعال صنعت فولاد تصریح کرد: در ایران صنایعی هستند که پس از تولید، پسماندهایی دارند که دارای فلزات باارزش هستند. در حال حاضر به دلیل عدم وجود دانش فنی در برخی از حوزه‌ها، همچنان پسماند محصولات انباشته شده و هیچ برنامه‌ای برای فرآوری و بازفرآوری از تولید فلزات در کشور وجود ندارد.

جلیلی تأکید کرد: البته ناگفته نماند شرکت‌های دانش بنیان برای انتقال دانش فنی و تولید فلزات باارزش از این پسماندها متمرکز شده‌اند که به دلیل هزینه‌های این بخش، فرآوری پسماندها به مرور زمان می‌برد.

وی معتقد است در صورتی که از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها به درستی حمایت شود، می‌توان به آینده صنعت فولاد در حوزه تکنولوژی امیدوار شد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 2833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =