کد خبر 2856
۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

رشد تولید ۳ محصول منتخب معدنی

رشد تولید ۳ محصول منتخب معدنی

براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ۱۱ محصول منتخب معدنی تولید سه محصول شیشه‌ جام، کنسانتره زغالسنگ و ظروف چینی طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده، تولید دو محصول ظروف چینی و آلومینا تغییری نکرده است.

پس از بالغ بر شش ماه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارش عملکرد حوزه صنعت و معدن کشور را منتشر کرده است.

آمار ارائه شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد، از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، شیشه‌جام بیشترین رشد تولید را داشته و از یک میلیون و ۱۰ هزار تن در مجموع ۹ ماهه ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۲۸۳ هزر تن رسیده و ۲۷ درصد افزایش تولید را ثبت کرده است.

پس از آن، تولید کنسانتره زغالسنگ در ۹ ماهه امسال ۲۰ درصد نسبت به میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده و از یک میلیون و ۸۲ هزار تن به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزاتن رسیده است.

از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذر ماه ۵۶۶ هزار تن ظروف شیشه‌ای تولید شده است که نسبت به ۵۲۲ هزار تن تولیدی در مدت مشابه سال گذشته سه درصد بیشتر است. در مقابل بیشترین افت تولید محصولات معدنی مختص محصولات فولادی است که با افت ۲۳ درصدی از ۱۸ میلیون و ۹۱۳ هزارتن به ۱۴ میلیون و ۵۲۷ هزار تن کاهش یافته است.

در مجموع ۹ ماهه سال جاری ۲۱۶ هزار تن کاتد مس، ۳۳۲ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک، ۷۲ هزار تن چینی بهداشتی و ۲۰ میلیون و ۸۴۵ هزار تن فولاد خام تولید شده است که به ترتیب کاتد مس پنج درصد، کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی هریک سه درصد و فولاد خام دو درصد کاهش تولید نسبت به میزان تولیدشان در مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند.

در ۹ ماهه ۱۴۰۰، به ترتیب ۲۲۸ هزار تن کاتد مس، ۳۴۲ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک، ۷۴ هزار تن چینی بهداشتی و ۲۱ میلیون و ۲۳۸ هزار تن فولاد خام تولید شده بود. به‌نظر می‌رسد علت کاهش تولید این حوزه محدودیت‌های برق در تابستان امسال و محدودیت‌های زود هنگام گاز صنایع فولادی و سیمانی در کنار محدودیت برق در زمستان امسال بوده است.

در نهایت طبق آمار وزارت صمت، تولید آلومینا و ظروف چینی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر نداشته و یک میزان تولید شده است. در هر دو مقطع زمانی مشابه ۱۷۵ هزار تن آلومینا و ۴۶ هزار تن ظروف چینی در کشور تولید شده است.

کد خبر 2856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =