کد خبر 2888
۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

صنعت فولاد در شوک ناکارآمدی مدیران 

صنعت فولاد در شوک ناکارآمدی مدیران 

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از قوانین بی سر و ته دولت و همچنین ناکارآمدی مدیران در اعمال سیاست گذاری های صحیح در صنعت فولاد، انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، الهوردی دهقانی سانیچ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه صنعت فولادسازی ایران در جهان گفت: ایران رتبه بالایی در فولادسازی‌های جهان دارد و باید تمام تلاش خود را به عمل بیاوریم تا این جایگاه را از دست ندهیم.

وی با اشاره به شرایط بسیار ایده ال صنعت فولاد ایران گفت: امروزه به اندازه‌ای در زمینه تولید فولاد پیشرفت داشته ایم که صاحب برند در بین کشورهای تولید کننده فولاد جهان هستیم.نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی از تاثیر صنعت فولاد بر اقتصاد کشور گفت: امروزه فولادسازی‌ها به اندازه‌ای موفق عمل کرده اند که به جرات می‌توان ادعا کرد نیاز به واردات بشدت کاهش یافته و به غیر برخی موارد معدود، هیچ نیازی به واردات محصولات از خارج کشور نداریم.
وی با تاکید بر اینکه جای پای فولادساری ایران در آسیا محکم و کامل شده است گفت: در صنعت فولادسازی آسیا یک سروگردان بالاتر ایستاده ایم و در جهان حرفی برای گفتن داریم.
دهقانی سانیچ با انتقاد از اینکه دایم شاهد مشکلات گسترده در صنعت فولاد هستیم گفت: بدترین شرایطی که باعث محدودیت و مشکلات صنعت فولادسازی کشور شده، قطع برق در تابستان و قطع گاز در زمستان است که البته در زمستان قطع برق و گاز همزمان نیز اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به ذخایر گاز و توان تولید برق کشور گفت: جای تاسف دارد که نمی‌توانیم شرایط را پیش بینی کنیم و تولید برق و گاز را برای شرایط خاص مدیریت کنیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بروز سرمای بی سابقه در ایران را یادآور شد و گفت: امسال با چالش موج شدید سرما رو به رو هستیم به نوعی که بیشتر مناطق کشور دچار مشکل شده و مصرف گاز از ۲۵۰ میلیون متر مکعب به ۷۰۰ میلیون متر معکب رسیده، بنابر این اولویت برای گرمادهی به منازل مسکونی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم در مناطق سردسیر سعی می‌کنند حتی از خانه خارج نشوند گفت: هوای بیرون به اندازه‌ای سرد است که رفت و آمد مردم را بشدت کاهش داده و مردم سعی می‌کنند بیشتر داخل خانه بمانند. با این وصف مصرف گاز برای گرمادهی به خانه‌ها زیاد شده است.
دهقانی سانیچ با تاکید بر اینکه مصرف گاز فولادسازی‌ها عدد مشخصی دارد گفت: هنگامی که مصرف گاز مشخص است، دولت باید برای این عدد، تعریف داشته باشد، بدین معنا که تولید گاز برای فولادسازی‌ها را در برنامه کاری خود داشته باشد و نیاز بخش‌های دیگر را نیز در نظر بگیرد و به همان اندازه گاز تولید کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از قطع برق و گاز صنایع فولاد کشور آن هم به مدت طولانی انتقاد کرد و گفت: تنها دلیل این قطعی طولانی، سومدیریت، ناکارآمدی و ناهماهنگی است، زیرا مشخص است که با بروز یک سرما، دولتمردان غافلگیر می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 2888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =