کد خبر 2937
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸

کاهش حاشیه سود مبارکه در ۹ ماهه ۱۴۰۱

کاهش حاشیه سود مبارکه در ۹ ماهه ۱۴۰۱

صورت‌های مالی ۹ ماهه سود و زیان فولاد مبارکه حاکی از آن است که این شرکت گروه فلزات اساسی، در این دوره با کاهش ۲۷ درصدی سود حاصل از عملیات خود و ۳۳ درصدی سود خالص خود روبه‌رو شده است.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان در اسفندماه سال ۱۳۶۹ تاسیس و دو سال پس از آن به بهره‌برداری رسید.

در ادامه سهام این شرکت در اسفندماه سال ۸۵ با قیمت ۱۹۰ تومان در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد. سرمایه شرکت در زمان عرضه اولیه یک هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان بوده است.

موضوع اصلی فعالیت این شرکت شامل اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از معادن فلزی و غیرفلزی مورد نیاز صنعت فولاد از جمله استخراج سنگ‌آهن، دولومیت، تولید سنگ‌آهن دانه‌بندی، کنسانتره و گندله است.

گزارش‌های تولید و فروش فولاد مبارکه اصفهان نشان می‌دهد که در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید گندله این شرکت دو درصد کاهش داشته است.

البته تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی به ترتیب پنج و ۹ درصد افزایش داشته‌اند.

بر این اساس، فولاد مبارکه موفق شد در این دوره ۹ ماهه پنج میلیون و ۳۲۲ هزار تن گندله، ۶ میلیون و ۸۹۴ هزار تن آهن اسفنجی و پنج میلیون و ۸۹۳ هزار تن شمش فولادی تولید کند.

از جمله مهم ترین چالش‌های فولاد می‌شود به محدویت در مصرف برق در تابستان و مصرف گاز در زمستان اشاره کرد.

کاهش بیش از ۳۰ درصدی سوددهی فولاد

صورت‌های مالی ۹ ماهه سود و زیان فولاد مبارکه حاکی از آن است که این شرکت گروه فلزات اساسی در این دوره با کاهش ۲۷ درصدی سود حاصل از عملیات خود و ۳۳ درصدی سود خالص خود روبه‌رو شده است.

بر این اساس سود عملیاتی و سود خالص این شرکت در صورت مالی ۹ ماهه منتهی به آذر ۱۴۰۱ به ترتیب ۴۱ هزار و ۹۶۸ میلیارد تومان و ۳۵ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان ثبت شده است.

نسبت‌های مالی

بررسی صورت مالی فولاد مبارکه اصفهان خبر از کاهش ۱۸.۴۲ درصدی حاشیه سود عملیاتی و ۲۰ درصدی حاشیه سود خالص این شرکت در دوره ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته می‌دهد.

حاشیه سود عملیاتی این شرکت در این دوره ۳۶.۲۹ درصد و حاشیه سود خالص آن ۳۰.۵۸ درصد محاسبه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 2937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =