کد خبر 2977
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

افتتاح ۳۳  پروژه راهبردی در فولاد خوزستان

افتتاح ۳۳  پروژه راهبردی در فولاد خوزستان

در اولین روز دهه‌ی مبارک فجر، ۳۳ پروژه راهبردی فولاد خوزستان با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از روابط ‌عمومی فولاد خوزستان، دوازدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ و با حضور یحیی فروتن مدیرعامل شرکت توسعه سلامت ایوا، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج)، علی اکبر محراب ‌حسینی استاندار خوزستان، محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری آیین افتتاح ۳۳ پروژه فولاد خوزستان در تالار طوبی مجتمع دوست دستگاه برگزار شد.

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان ضمن تبریک ایام خجسته دهه‌ی فجر گفت: یکی از موضوعات مهم در پیروزی انقلاب اسلامی خودباوری بود. شکل‌گیری انقلاب بر اساس باورها و توانمندی‌های ملت ایران بود. یکی از مهم‌ترین اولویت‌های توسعه صنعت، حرکت همگام با جهان است. در سه مقطع، رشد صنعت با چالش‌ مواجه شد. در بدو انقلاب صنایع مادر فلج شد و مدیران صنایع به خارج کشور رفتند.

خروج از این چالش نیازمند رویکرد جدید بود. جنگ تحمیلی چالش دیگری را به صنایع تحمیل کرد. حملات و بمباران مکرر دشمن بعثی به صنایع خوزستان مانند نفت و فولاد از نمودهای این چالش بود.

وی در ادامه گفت: مقطع سوم چالش‌ها، وضع تحریم‌ها بود. وقتی دشمن متوجه شد ما در حال بازسازی کشور و به تبع آن صنعت هستیم دشمن فشار را از طریق تحریم‌ها، چند برابر کرد.

وی گفت: در این شرایط با تکیه بر توانمندی‌های ‌داخلی، تهدید تحریم را به فرصت پیشرفت تبدیل کردیم. کارگران مجموعه فولاد خوزستان در تابستان ۶۰ درجه و در سطح ارتفاع ۴۰ متر جهادگونه‌ تلاش می‌کنند. از نگهبان تا کارگر فولادسازی سهم واحدی در موفقیت‌های شرکت فولاد خوزستان دارند و این زنجیره تلاش به هم پیوسته است.

علی‌اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در این مراسم با بیان این جمله که رشد و توسعه نیازمند زیرساخت‌ها است، افزود: زنجیره تولید فولاد از معدن تا نورد باید به ارزش افزوده منجر شود. تولید، اشتغال‌زایی و درآمد نتیجه این رویکرد است. باید به سمت تولید محصول با ارزش افزوده گام برداشت. در بحث مسئولیت‌های اجتماعی فولاد خوزستان از گذشته تا به امروز پیشگام بوده و هست. انتظار داریم این روند ادامه داشته باشد. بازسازی استان و جبران عقب‌ماندگی ناشی از جنگ بخشی از فعالیت‌ها در بحث مسئولیت‌های اجتماعی را شامل می‌شود.

وی در ادامه گفت: به جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان بها دهید، اگر شرایطی فراهم شود که به صنایع وصل شوند موتور محرکی هستند که باعث جهش صنایع می‌شوند. بهره‌برداری از پست ۴۰۰ کیلو ولت گام موثری در پایداری شبکه برق استان دارد. انتظار داریم فولاد خوزستان با احداث نیروگاه به پایداری تامین برق کشور کمک کند.

یحیی فروتن مدیرعامل شرکت توسعه سلامت ایوا به ابعاد مقدمات پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در تابستان سال ۵۸ از رئیس سازمان سیا سوال کردند که چگونه نتوانستید از وقوع انقلاب در ایران جلوگیری کنید، که در جواب گفته بود: در آن سال ها هیچ نشانه‌ای از انقلاب نبود. قبل‌تر یعنی در سال ۱۳۵۱ رئیس اطلاعات فرانسه به شاه گفته بود انقلاب شیعی در کشور ایران رخ می‌دهد و دستورات ده گانه‌ای را برای جلوگیری از آن به شاه ابلاغ کرد. اما به خواست خداوند و به رهبری امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی پیروز شد.

وی در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی تداوم آن پس از ۴۴ سال است. تداوم دشمنی استکبار از ابتدای انقلاب تا به امروز چند صد برابر و در ابعاد گسترده ادامه‌دار است، معنی این دشمنی بکر ماندن انقلاب اسلامی ایران است. جنگ امروز جنگ ترکیبی در جبهه‌های مختلف اقتصاد، فرهنگ و امنیت است. فعالیت‌های شرکت فولاد خوزستان در قالب توسعه اقتصاد اسلامی است. توجه به تعریف و اجرای پروژه‌های فولاد خوزستان در دو سال اخیر شدت بیشتری گرفته است. قطعا اگر مجموعه‌ای در مسیر توسعه پایدار گام بر ندارد، دچار فرسودگی و استهلاک می‌شود.

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از جهش تولید فولاد کشور در سال‌های پس انقلاب گفت و افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مجموع تولید فولاد کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن بود. امروز و به برکت انقلاب اسلامی این رقم به ۳۵ میلیون تُن رسیده است. این مقدار به لحاظ ظرفیت، کشورمان را در جایگاه هفتم جهان و از لحاظ تولید در رتبه دهم جای می‌دهد. به ازای هر دو شغل در فولاد، دوازده شغل در زنجیره عرضه و پشتیبانی ایجاد می‌شود.

ابراهیمی اشاره‌ای هم به اهداف و چشم‌انداز صنعت فولاد کشور داشت و گفت: توسعه و ظرفیت‌سازی جهت تولید ۵۵ میلیون تُن فولاد میانی، افزایش سهم فولاد در تولید ناخالص داخلی، عرضه ۳۶ میلیون تُن فولاد میانی معادل سرانه ۴۰۰ کیلوگرم و صادرات ۱۹ میلیون تُن محصولات نوردی، توسعه زیرساخت‌های لازم جهت تحقق توسعه متوازن و پایدار و تحصیل سالانه ۱۰ میلیارد یورو از صادرات محصولات فولادی اهداف اصلی صنعت فولاد کشور را تشکیل می‌دهند.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش دستیابی به تولید ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن فولاد در افق ۱۴۱۰ را از اهداف اصلی مجموعه فولاد خوزستان دانست و افزود: با توجه به پروژه‌های توسعه‌ای، افزایش تولید در افق ۱۴۰۴ به چهار میلیون تُن و در افق ۱۴۱۰ به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن می‌رسد. البته برای دستیابی به این میزان از تولید با چالش‌هایی مواجه هستیم. محدودیت‌های انرژی مهم‌ترین چالشی است که در چند سال اخیر باعث توقفات تولید صنعت فولاد شده است.

وی اشاره‌ای هم به پروژه‌های در دست اجرا داشت و گفت: در حال حاضر ۱۷۹ پروژه به ارزش ۲۷ هزار میلیارد تومان تعریف و در حال اجرا هستند. به یُمن دهه‌ی فجر، ۳۳ پروژه به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند. صرفه‌جویی ۳۰ میلیون یورویی و سهم ۷۷ درصدی توانمندی شرکت‌های داخلی دو ویژگی منحصر به فرد این پروژه‌ها هستند.

مدیرعامل فولاد خوزستان حمایت همه‌جانبه‌ی فولاد خوزستان از شرکت‌های دانش‌بنیان را راهبرد اصلی شرکت دانست و اظهار داشت: بومی‌سازی ۲۵ هزار قطعه، انعقاد قرارداد همکاری با دویست شرکت‌ دانش‌بنیان و همکاری مستمر با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی از جمله مواردی هستند که در فولاد خوزستان در حال انجام هستند.

طبق این گزارش، پس از اجرای برنامه، سایر مقامات کشوری و لشکری با حضور در محل پروژه خط و پست ۴۰۰ کیلو ولت برق، این پروژه در کنار ۳۲ پروژه دیگر فولاد خوزستان افتتاح شد.

انتهای پیام/

کد خبر 2977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =