کد خبر 3208
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

ترکیه برای بازسازی نیاز به واردات فولاد ندارد

ترکیه برای بازسازی نیاز به واردات فولاد ندارد

ترکیه ظرفیت تولید کافی برای پاسخگویی به افزایش مورد انتظار در تقاضای فولاد در ماه‌های آینده را با شروع بازسازی دارد و تولیدکنندگان تقاضای داخلی را بر صادرات ترجیح می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، ویسل یایان، دبیر کل انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD) در ۱۴ فوریه به S&P Global Commodity Insights گفت که کارخانه‌های فولاد ترکیه در مناطق زلزله ۶ فوریه ممکن است حدود یک ماه تعطیل بمانند تا مشکلات نیروی کار، لجستیک و قطع برق حل شود. به جز ازدمیر فولادسازان دیگر منطقه اسکندرون نیز تولید را متوقف کرده‌اند. تولید داخلی فولاد ترکیه احتمالا می‌تواند نیاز این کشور برای بازسازی را تامین کند.
ویسل یایان همچنین گفت که خسارت قابل توجهی در تاسیسات تولید گزارش نشده است.
یایان گفت: «تولیدکنندگان در منطقه در روزهای اخیر بر تلاش‌های امداد و نجات و خدمات پشتیبانی از زندگی متمرکز شده‌اند، زیرا بسیاری از کارگران و خانواده‌هایشان تحت تأثیر زلزله قرار گرفته‌اند.
Iskenderun Demir ve Celik (Isdemir)، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد بلند و تخت یکپارچه کشور با ظرفیت مایع ۵.۸ میلیون تن، در ۱۳ فوریه گفت که تولید خود را تا تکمیل مطالعات بررسی دقیق به حالت تعلیق درآورده است.
حداقل چهار فولادساز دیگر در منطقه در ۱۲ فوریه اعلامیه مشترک فورس ماژور را با استناد به فرمان رئیس جمهور مبنی بر اعلام وضعیت اضطراری سه ماهه در مناطق آسیب دیده صادر کردند.
فولادسازان بزرگ در منطقه بیش از ۳۰ درصد فولاد ترکیه را تولید می‌کنند و افزود که فولادسازان مناطق دیگر قادر خواهند بود تقاضا را در این دوره تامین کنند.
ترکیه ظرفیت تولید کافی برای پاسخگویی به افزایش مورد انتظار در تقاضای فولاد در ماه‌های آینده را با شروع بازسازی دارد و تولیدکنندگان تقاضای داخلی را بر صادرات ترجیح می‌دهند. افزایش قیمت‌های داخلی فولاد در روزهای اخیر مطابق با قیمت‌های جهانی بوده است.
برخی منابع تجاری افزایش حدود ۴۰ تا ۵۰ دلار در هر تن قیمت پیشنهادی فولاد مسطح پوشش داده شده را در روزهای اخیر گزارش کرده‌اند، اگرچه قیمت فولاد طولانی مدت در میان تجارت ضعیف تا حد زیادی ثابت مانده است.
Platts، بخشی از S&P Global، واردات ترکیه از ضایعات ذوب سنگین ممتاز ۱/۲ (۸۰:۲۰) را ۴۲۷.۵۰ دلار در هر تن سی اف آر در ۱۳ فوریه ارزیابی کرد و میلگرد صادراتی ترکیه را ۷۰۰ دلار در هر تن فوب، هر دو بدون تغییر در روز ارزیابی کرد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 3208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =