کد خبر 3285
۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
خبر بد برای سنگ‌آهنی‌ها

معمولا امکان قیمت‌گذاری قیمت پایه در بورس کالا، براساس مجموعه فاکتورهای مشخصات کالای عرضه شده است از آنجایی که، این امکان در حال حاضر برای سنگ آهن وجود ندارد بنابراین شرایط عرضه برای آن فراهم نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، به دنبال صحبت‌های مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ آهن ایران درباره عرضه سنگ آهن در بورس کالا که پیش از این گفته بود: با عرضه این محصول در بورس کالا موافق هستیم، ولی در حال حاضر شرایط حضور سنگ آهن در بورس وجود ندارد. 
وی درباره دلایل نبود عرضه این کالا در بورس افزود: در حال حاضر سنگ آهن شرایط عرضه در بورس را دارا نیست؛ مگر اینکه با شرکت‌ها  و محموله‌های بزرگ سر و کار داشته باشیم، چرا که تعداد معادنی که هم‌اکنون سنگ آهن استخراج می کنند، بسیار است و معادن‌های کوچک و متوسط دارای استخراج و تولید مستمر و ظرفیت پایدار نیستند.

این درحالی است که سعید عسگرزاده، دبیر انجمن سنگ آهن در رابطه با جزئیات این ماجرا به خبرنگار آهن‌نیوز گفت: اساساً سنگ آهن هنوز کالا نشده است و اصولاً بورس کالا برای عرضه کالاهاست. زمانی که سنگ آهن به تنهایی مطرح می‌شود عواملی چون عیارهای مختلف، عناصر مزاحم و عناصر مفید در دانه‌بندی بر روی قیمت تأثیر دارد، بنابرابن قیمت پایه برای آن نمی‌توان متصور شد یا تعیین کرد به همین دلیل گفته می‌شود سنگ آهن هنوز کالا نشده است.

دبیر انجمن سنگ آهن در رابطه  با این که برخی اقلام سنگ آهن روزهای شنبه در بورس کالا عرضه می‌شوند بیان کرد: زمانی که گفته می‌شود گندله یا کنسانتره یعنی مشخص شده است که عیار آن بیش از ۶۵ درصد و دانه‌بندی آن کمتر از ۳۰۰ میکرون  است در نتیجه قابلیت عرضه در بورس کالا برای آنها فراهم است.

عسگرزاده در پایان اظهار داشت: در بورس امکان قیمت‌گذاری قیمت پایه باید براساس مجموعه فاکتورهای مشخصات کالا برای عرضه باشد  اما از آنجایی که این امکان در حال حاضر برای سنگ آهن وجود ندارد بنابراین شرایط عرضه برای آن نیست.

به گفته او، سنگ آهنی هم که در حال حاضر دربورس عرضه می شود توسط ایمیدرو بود ه و دارای مشخصات معلوم و مشتریان مشخص است.

انتهای پیام/ 

کد خبر 3285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =