کد خبر 3331
۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰

روسیه در صادرات فولاد؛ ژاپن را کنار زد

روسیه در صادرات فولاد؛ ژاپن را کنار زد

روسیه با افزایش صادرات فولاد به هند، با کنار زدن ژاپن به نخستین صادر کننده فولاد به هندوستان تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز، داده های دولتی گردآوری شده نشان می دهد که واردات فولاد روسیه به هند طی ۱۰ ماه اول سال مالی جاری که از آوریل ۲۰۲۲ (فروردین ۱۴۰۱) آغاز شد به بالاترین حد در هشت سال گذشته رسیده است.

براساس این داده ها، هند دومین تولیدکننده بزرگ فولاد خام جهان، بین آوریل تا ژانویه ۲۸۱ هزار تن فولاد از روسیه وارد کرده است که تقریباً پنج برابر بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

افزایش واردات نتیجه تغییر در جریان تجارت فولاد روسیه به آسیا پس از اعمال تحریم های غرب علیه روسیه پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال گذشته است.

داده ها نشان می دهد مسکو چهارمین تامین کننده بزرگ فولاد به هند در دوره آوریل تا ژانویه بود و برای اولین بار از سال مالی ۲۰۱۶/۱۷ به عنوان یکی از پنج صادرکننده نخست فولاد به این کشور ظاهر شد.

حدود ۷۲ درصد از محموله های فولاد ارسال شده از مسکو به هند، کلاف و نوار نورد گرم (HRC) بود.

براساس این اطلاعات، روسیه برای اولین بار در حداقل هشت سال گذشته، جای ژاپن را به عنوان نخستین تامین کننده بزرگ نوار نورد گرم به هند گرفته است.

یک مقام دولتی هند با آگاهی مستقیم از این موضوع گفت: تامین کنندگان روسی برخی از نوار نورد گرم خود را به قیمت حدود ۴۶۰۰۰ روپیه هند (۵۵۵.۸۶ دلار) در هر تن به خریداران هندی فروختند که حداقل ۲۱ درصد ارزان تر از قیمت های داخلی است.

شرکت های فولادی هند نسبت به واردات ارزان تر فولاد روسیه ابراز نگرانی کرده اند.

این داده ها نشان می دهد که هند در ۱۰ ماه اول سال مالی ۲۰۲۲/۲۳ صادرکننده فولاد باقی مانده است، به رغم اینکه صادرات تمام شده فولاد در این دوره به دلیل کاهش تقاضای جهانی بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

روسیه همچنان خریدار ثابت فولاد ضد زنگ هند است و انتظار می رود این حجم افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر 3331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =