کد خبر 3343
۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

چالش بانک‌ها، صنایع فولادی را به قهقرا می‌برد

چالش بانک‌ها، صنایع فولادی را به قهقرا می‌برد

رئیس اسبق انجمن فولاد ایران با بیان اینکه بانک‌ها چالش بزرگ صنایع فولادی هستند گفت: برخی بانک‌ها با عملکرد خود ضررهای کلانی را به تعدادی از فعالان فولادی کشور رسانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از آرتان پرس، محمود اسلامیان در خصوص مشکلات تشکل ها  گفت: سطح مشکلات تشکل‌ها به دو دسته ملی و داخلی تقسیم می شود و بزرگترین علت حل نشدن آن عدم اولویت بندی است.

وی افزود:پرداختن در آن واحد به همه موضوعات به حل مشکلات کمکی نمی کند.

رئیس اسبق انجمن فولاد ایران ادامه داد:هنگامی که در جلسات با مقامات کشوری موضوعات را تیتر وار نام می بریم آنها فقط به موضوع ساده تر می پردازند و مشکلات پیچیده را با ابراز تاسف رد می کنند.

اسلامیان افزود: بانک برای بخش صنعت و تجاری یک اولویت است از اینرو باید در مورد بانک ها یا مسئله خصوصی سازی مطالعات دقیق صورت گیرد، درخواست ها و مطالبات خود را به صورت مشخص و بر اساس مستندات علمی به مسئولان دهیم و از آنان مطالبات خود را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد:تعامل بین بانک ها و صنایع فولادی به نوعی است که این صنایع دچار مشکلات فراوان هستند، همچنین برخی بانک ها با عملکرد خود ضرر های کلانی را به تعدادی از فعالین فولادی کشور رسانده اند که این امر به سود هیچکس نیست.

* لزوم ابراز قدرت بخش خصوصی

رئیس اسبق انجمن فولاد تاکید کرد: به منظور رفع مشکلات ، تشکل ها باید آنها را اولویت بندی، سپس تحلیل دقیق و علمی ارائه دهند آنگاه دولت متوجه می شود که بخش خصوصی قدرتمند شده، راهکار ارائه می دهد و به نوعی در بازی حضور دارد و در نتیجه اقتصاد پویا می شود و رشد خواهد داشت.

اسلامیان همچنین اضافه کرد: برای انجام تحلیل ها یا در هر موضوعی می توانیم از صاحب نظران بین المللی نیز کمک بخواهیم تا به پشتوانه بار علمی و تخصصی آن بتوان از هر نظر به پیشنهادات بخش خصوصی نیز تکیه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 3343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =