کد خبر 3502
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱

سود سهام فولاد مبارکه، در جیب چه کسانی می رود؟

سود سهام فولاد مبارکه، در جیب چه کسانی می رود؟

سهام شرکت فولاد مبارکه عمدتاً به سهام‌داران عدالت، بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری تعلق دارد. این امر نشان‌دهنده این است که بیشتر قشر متوسط و بازنشسته کشور از سودآوری فولاد بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی ایران در تاریخ ۱۳۶۹/۱۲/۲۸ به‌صورت شرکت سهامی خاص در اداره ثبت اصفهان به ثبت رسید و طبق صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۳۸۳/۰۲/۲۱ شرکت از سهامی خاص به عام تبدیل و در تاریخ ۱۳۸۵/۱۲/۰۷ به‌عنوان چهارصد و سی و پنجمین شرکت پذیرفته‌شده در فهرست شرکت‌های بورسی درج گردید.

شرکت در بدو راه‌اندازی در سال ۱۳۷۱ ظرفیت اسمی ۲.۴ میلیون تنی را جهت تأمین محصولات فولادی کشور هدف قرار داد که هم‌اکنون به همت کارکنان شرکت مجتمع فولاد سبا این ظرفیت به ۸.۸ میلیون تن رسیده است.

سرمایه شرکت در بدو ورود شرکت در بورس ۱۵,۸۰۰ میلیارد ریال بود که طی سالیان گذشته و با اجرای طرح‌های توسعه به ۵۳۰،۰۰۰ میلیارد ریال رسیده است و شرکت در سال جاری برنامه افزایش سرمایه ۵۰.۹۴ درصدی از محل سود انباشته (بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس از محل سود انباشته) در دست اجرا دارد تا شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان شرکتی پیشرو در صنعت کشور و بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه هم‌چنان روند روبه‌رشد جهت اعتلای صنعت ادامه دهد.

از ابتدای حضور شرکت در بورس اوراق بهادار به‌منظور پیشبرد توسعه‌ها و افزایش ظرفیت‌ها، افزایش سرمایه‌ها به شرح ذیل صورت پذیرفته است.

با انجام این افزایش سرمایه‌ها حجم تولیدات شرکت روند روبه‌رشدی داشته است. درواقع تصمیمات شرکت در خصوص جلوگیری از خروج منابع از شرکت، منجر به افزایش ظرفیت تولید فولاد در کشور و جلوگیری از خروج ارز به‌منظور واردات محصولات فولادی شده است.

شایان‌ذکر است در فرایند خصوصی‌سازی، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به‌عنوان سهام‌دار دولتی فولاد مبارکه سهام خود را به‌تدریج واگذار کرد؛ به‌نحوی‌که از ۱۰۰ درصد مالکیت سهام در سال ۱۳۸۵ هم‌اکنون صاحب تنها ۱۷ درصد سهام شرکت است و سهام شرکت عمدتاً به سهام‌داران عدالت و بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری و .... تعلق دارد. این امر نشان‌دهنده این است که بیشتر قشر متوسط و بازنشسته کشور از سودآوری فولاد بهره‌مند می‌شوند.

شرکت فولاد مبارکه از ابتدای ورود به بورس تا انتهای دوره مالی ۱۴۰۰، مبلغ ۸۳۶،۸۶۴ میلیارد ریال برای سهام‌داران سود ایجاد کرده و در تمامی سال‌های حضور در بازار سرمایه سود نقدی در مجامع تقسیم کرده است که نشان از ارزندگی سهام فولاد برای سهام‌داران دارد.

انتهای خبر/

کد خبر 3502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    اگر سودت از محل بهروری مدیران بود عالی بود ولی چه کنیم که از سفره مردم بیچاره دست کردی و دزدیدی
  • محمد IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 1
    با درغگویی همین سهامدارانی که آنها را پر رنگ می‌کنی بدبخت کردی و تورمی بالای 50 درصد به آنها تحمیل کردی و حالا میگویی به آنها خدمت کردی.بیشتر از فولاد در امسال کسی به مردم فقیر خیانت نکرد.اگر خائن نیستی آنهایی که میلیاردی به جیب زدند و به کشورهای اروپایی .کانادا و آمریکا رفتند را به مردم معرفی بکن