کد خبر 3528
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفتگو با آهن نیوز گفت:

نتیجه برد _ برد با تدابیر بخش‌خصوصی در صنعت فولاد

نتیجه برد _ برد با تدابیر بخش‌خصوصی در صنعت فولاد

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: بخش خصوصی و اتحادیه ها برای رفع مشکلات حاضرند یاری رسان دولت باشند تا نتیجه برد _ برد با تدابیر بخش‌خصوصی نصیب مردم، دولت و فعالان صنعت فولاد شود.

به گزارش آهن نیوز، کمبود گاز در زمستانی که گذشت و کمبود برق در تابستانی که می‌آید نگرانی تولیدکنندگان زنجیره فولاد را صد چندان کرده است. تولیدکنندگان معتقدند؛ هرسال بدتر از سال گذشته برای آن‌ها می‌گذرد و عملاً شش ماه سال کارخانه ها، تولیدات با تمام ظرفیت ندارند از سوی دیگر انتقاد آن‌ها به دولت نیز تمامی ندارد. بسیاری از این فعالان صنعت فولاد معتقدند: دولت گوش شنوا نداشته و عملا در مسیر تولید گام برنمی‌دارد.

سید رضا شهرستانی عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفتگو با آهن‌نیوز گفت: اتفاقات اخیر و متنفی شدن وضعیت برجام از مهمترین اتفاقاتی است که دامن‌گیر تولیدات بالاخص تولید فولاد در کشور شده است.

وی با تاکید بر این که بسیاری از سرمایه‌گذاران به علت عدم امنیت اقتصادی حاضر به سرمایه‌گذاری در کشور نیستند اذعان کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران که در حوزه صنعت و زیرساخت‌ها فعالند سرمایه‌اشان را از کشور خارج کرده‌اند به شکلی که امسال بیش از ۵۰ میلیارد دلار پول از مملکت خارج شده است.

شهرستانی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تاسف از این که دولت گوش شنوا ندارد ادامه داد: این در حالی است که فاکتورهای تاثیرگذار تولید همچون انرژی ارزان قیمت و یا نیروی کار در کشور فراهم است تا مسیر برای افزایش تولید هموار شود اما دولت به دنبال رفع موانع و افزایش تولید نیست.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ادامه بسته شدن کانال‌های انتقال پول کشورهای همسایه ایران را یکی از مهمترین و بزرگترین مشکل فعلی صنایع بالاخص صنعت فولاد ایران دانست و ادامه داد: مبادلات ارزی همسایگاه ایران از جمله کشور عراق از طریق بانک TBI انجام می‌شود و آمریکا با نظارت بر این شرکت تعاملات ارزی این کشور با سایر کشورها را رصد می‌کند بنابراین تمامی این عوامل، برای انتقال پول به خارج از کشور تأثیر می‌گذارد .

وی در بخش دیگری از سخنانش  عدم بازگشت ارز به کشور را از دیگر مشکلات این صنعت دانست و ادامه داد: این درحالی است که جهش افزایش نرخ ارز مشکلات را برای صنعتگران چند صد برابر کرده به شکلی که اگر ارز طی ماه‌های اخیر ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان گرانتر می‌شد الان به ۵تا ۱۰ هزار تومان متغیر رسیده است و با وضعیت قطعی‌ها باید منتظر قفل شدن کشور باشیم.

شهرستانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که دولت گوش شنوا ندارد به شکلی که تمامی اقدامات بخش خصوصی برای ساماندهی کسری انرژی مورد اهمیت دولت قرار نگرفت اضافه کرد: طی دو سال گذشته برنامه هایی در سه زمان کوتاه، میان و بلند مدت به دولت ارائه کردیم حتی با برگزاری سمینار و دعوت از دولت خواستار تعامل برای رفع مشکلات صنعت فولاد برآمدیم اما متاسفانه گوش شنوایی نبود.

وی ادامه داد: الگوی مصرف در سه برنامه زمانی برنامه ریزی کرده و به دولت ارائه دادیم همچنین، به ازاء هر نفر، ۲۵ متر مربع پوشش برق فی حساب شود. براساس تعداد افراد؛ یک الگوی مصرف به وجود می‌آید. براساس آن چه برای گاز، مصرف آن در زمستان در شمال کشور بیشتر و در جنوب کمتر است مقدار آن به دست می‌آید و بلعکس برای زمستان، مصرف برق در جنوب بیشتر است و در شمال کمتر است‌.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که بخش خصوصی و اتحادیه ها برای رفع مشکلات حاضرند یاری رسان دولت باشند ادامه داد: تنها خواسته‌ ما این است که با توجه به اینکه برای کمبود برق و گاز برنامه داریم بدون این که حتی  یک ریال دولت هزینه کند؛ فقط باید این برنامه به مجلس رفته و تصویب شود و حمایت دولت را می‌طلبد. اگر این اتفاق صورت گیرد نتیجه آن برای مردم، دولت و صنعت برد – برد می‌شود.

انتهای خبر/

کد خبر 3528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =