کد خبر 3610
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

نگاهی بر تحلیل بازار فولاد در سال ۱۴۰۱

نگاهی بر تحلیل بازار فولاد در سال ۱۴۰۱

‌یک کارشناس فولادی گفت: ایران در حال حاضر به کشورهای زیادی توانایی صادر کردن فولاد را دارد؛ چرا که توانستیم زیرساخت‌های تولید را در اغلب کارخانجات توسعه دهیم و همین امر موجب شده ایران در لیست صادر کنندگان جایگاه خوبی را کسب کند.

به گزارش آهن نیوز،‌ یاسر محبی در خصوص تحلیل بازار فولاد در سال ۱۴۰۱ مطرح کرد: بازار فولاد در فصل زمستان مانند سال‌های گذشته به‌دلیل قطعی گاز، شاهد محدودیت در عرضه مواد اولیه به‌خصوص آهن اسفنجی و همچنین شمش فولادی بود. بر همین اساس، افزایش قیمت محصولات نهایی مانند میلگرد، تیرآهن و انواع ورق در این حوزه به ثبت رسید.

وی در عین حال گفت: در سال جاری نرخ دلار دچار نوسانات بسیار زیادی شد. در واقع، قیمت دلار یکی از اصلی‌ترین عوامل کاهش و یا افزایش قیمت تمامی محصولات آهنی و مقاطع فولادی محسوب می‌شود.

این کارشناس صنعت فولاد اظهار کرد: قیمت جهانی فولاد و آهن هم یک فاکتور بسیار مهم و تاثیرگذار در پیش‌بینی قیمت آهن در بازار داخلی است. در این راستا، با اندکی توجه به میزان تولید جهانی فولاد می‌توان نتیجه گرفت که بنا به دلایلی همچون تورم، محدودیت‌های کرونایی، جنگ اوکراین و اتفاقات امثال آن، تولید و تقاضای فولاد کاهش پیدا کرده است. کاهش میزان تولید و تقاضای محصولات آهنی و فولادی، باعث شده قیمت جهانی آن‌ها نیز در روند نزولی قرار بگیرند.

محبی با اشاره به راهکارهای مناسب برای افزایش عرضه و تقاضا در بازار جهانی فولاد، اظهار کرد: ابتدا در صورتی که جنگ بین کشور روسیه و اوکراین پایان یابد، می‌توان انتظار بهبود زنجیره تأمین و تولید فولاد در بازار بین‌المللی را داشت. همچنین پایان دادن به تحریم‌هایی که بر علیه کشور روسیه هستند نیز در این حوزه، تأثیرگذار خواهد بود.

وی معتقد است با وجود تمام موانع و مشکلات، ایران در حال حاضر به کشورهای زیادی توانایی صادر کردن فولاد را دارد، چرا که توانستیم زیرساخت‌های تولید را در اغلب کارخانجات توسعه دهیم و همین امر موجب شده ایران در لیست صادرکنندگان جایگاه خوبی را کسب کند.

انتهای خبر/

کد خبر 3610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =