کد خبر 3765
۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرد

گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرد

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، گروه خودرو و ساخت قطعات و گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را در بازار سهام به خود اختصاص دادند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از ۱۴ میلیارد و ۶۹۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۸ هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان در بیش از ۸۱۸ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۵ هزار و ۳۰۲واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۴۴ هزار و ۴۹۹ واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن اما امروز روند بسیار بهتری از شاخص کل داشت و سهام کوچک تر بازار کاملا مورد توجه سرمایه گذاران بودند و در نهایت این شاخص با رشد ۱.۹۶ درصدی به سطح ۶۱۰ هزار واحدی رسید.

ارزش معاملات خرد امروز ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که از این مقدار ۶۶۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۳۱۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۱۲۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پتروشیمی نوری و پتروشیمی بوعلی سینا شد و در مقابل شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت تبریز خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

گروه خودرو و ساخت قطعات و گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را در بازار سهام به خود اختصاص دادند.

بررسی بازار فلزات اساسی نیز نشان داد سهم فولاد با قیمت ۶۳۴ تومان در صفر تابلو حجم معامله ۲۶۴ میلیونی را گذرانده است؛ خرید حقیقی ۷۱ درصد و حقوقی ۲۹ درصد ثبت شد.
فملی با نوسان منفی برروی قیمت ۸۰۹ تومان حجم معامله ۱۵۴ میلیونی داشته است؛ خرید حقیقی ۶۷ درصد و حقوقی ۳۳ درصد را نشان می‌دهد.
ذوب با رشد بیش از ۴.۵ درصد و قیمت ۴۵۰ تومان حجم معامله ۱۰۶ میلیونی داشته که خرید خقیقی ۷۳ درصد و حقوقی ۲۷ درصد بود.
فخوز با پشت سر گذاشتن حجم معامله ۵۰ میلیونی برروی قیمت ۴۱۰ تومان در صفر تابلو معامله شده و خرید حقیقی ۶۲ درصد و حقوقی ۳۸ درصد را ثبت کرد.

کد خبر 3765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =